שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נקף אצבע להקים ממשלת ימין"
אורבך נגד נתניהו
הח"כ שלא חתם על היוזמה למינוי מיקי לוי ליו"ר הכנסת נועד עם בנט וממשיך לסנן את נתניהו: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות"
תגיות:
ניר אורבך | צילום: אתר הכנסת

בתום פגישתו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, כתב היום (חמישי) חבר המפלגה ניר אורבך כי "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכול כדי שזה יצליח". בהמשך, תקף אורבך את נתניהו והוסיף: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

ב'וואלה' דווח כי במהלך פגישה שהתקיימה אתמול במשכן הכנסת, הוצגו לח"כ אורבך אינדיקציות לפיהן היה ניתן להקים ממשלת ימין עם שני עריקים. בנט ושקד ידעו מכך אך למרות זאת בחרו להקים ממשלה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

מי שפגש את אורבך הוא ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שפרש מימינה ערב השבעת הכנסת בגלל כוונת בנט להקים ממשלת שמאל, וגורם נוסף המקורב לאורבך. אורבך זעם על כך, הוא חש שהסתירו ממנו מידע והחליט לשקול מחדש את תמיכתו במהלך.

אורבך גם תכנן לפרסם הודעה כי הוא מתנגד להקמת הממשלה, שקד פגשה אותו בכנסת וביקשה ממנו לתאם כל מהלך עם בנט. אורבך המתין, נפגש עם בנט ובין היתר העלה בפניו את הדברים שהוצגו בפניו בפגישה עם דוידי. היום אמורים בנט ושקד להיפגש פעם נוספת.

במהלך הלילה, מיד אחרי שלפיד הודיע לנשיא ראובן ריבלין כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה, נפגש בנט עם אורבך בניסיון לשכנע אותו שלא להצביע באופן אקטיבי נגד הקמת הממשלה הזו. בלי אורבך יש לשמונה הסיעות המרכיבות את הקואליציה השברירית העתידית רק 60 מנדטים.

מוקדם יותר היום הגיש "גוש השינוי" למזכירות הכנסת את חתימותיהם של 61 חברי כנסת הדרושות כדי להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, שצפוי להיכנס לתפקיד בהתאם להסכם הקואליציוני. אלא, שזמן קצר לאחר מכן אורבך הודיע כי הוא מושך את חתימתו ובכך סיכל בינתיים את הרוב הדרוש למהלך.

ח"כ קטי (קטרין) שטרית: "הוֹי כִּי גָדוֹל הַיּוֹם הַהוּא מֵאַיִן כָּמֹהוּ וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ. בשעה קשה זו בה נרקמת ממשלת שמאל תוך ניצול ציני של קולות בוחרי הימין, אני מחזקת את חברי ניר אורבך, הנאמן לערכי בוחריו מהבית היהודי. אני קוראת לך לא להיכנע ללחצים הפסולים המופעלים עליך, אנחנו הגב שלך. יחד נשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, כי אין לנו ארץ אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים