שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לא נשלים עם איומים להשמדת ישראל"
ריבלין לשגרירים
נשיא המדינה אירח את קבלת הפנים המסורתית לנציגי הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצבים בארץ: "הניסיון להאשים את ישראל בבית הדין הגבוה בהאג לא יצלח"
ראובן ריבלין | צילום: קובי גדעון לע"מ

לכבוד יום העצמאות ה-73 אירח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, כבכל שנה את קבלת הפנים המסורתית לנציגי הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצבים בארץ. "בשנים האחרונות היה לי הכבוד לפגוש מנהיגי עולם רבים. חשתי את הוקרתם וידידותם כלפי מדינת ישראל, הדמוקרטיה התוססת שלה, המגוון התרבותי שלנו והחדשנות פורצת הדרך", אמר הנשיא לשגרירים והודה להם על הגעתם לחגוג את חגה של ישראל.

"עמינו חולקים את ערכי הדמוקרטיה והחירות ואת ההתנגדות העזה לגזענות ואנטישמיות. אני יודע שיש לנו חברים רבים, חברים אמיתיים, ואתם, הנציגים הדיפלומטיים, נמצאים בלב היחסים ההדדיים האיתנים שלנו", אמר הנשיא והדגיש את המחויבות של מנהיגי המדינות לזיכרון השואה ולמסר החד נגד אנטישמיות שיצא בקול רם וברור בחודש ינואר אשתקד בכינוס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ בבית הנשיא וביד ושם בירושלים.

הנשיא הוסיף ששיתוף הפעולה בין המדינות הפך לחשוב עוד יותר עם פרוץ מגיפת הקורונה, ואמר כי רק בסיוע הדדי נוכל להתגבר על המגיפה וכי ישראל מוכנה לשתף מהידע והניסיון שלה כדי לסייע בכך.

"ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית וכך תישאר", אמר הנשיא והוסיף כי נמשיך להבטיח כי מדינת ישראל תהיה בית בטוח לכל העם היהודי, ושכמדינה דמוקרטית, נבטיח לכל אזרחיה שוויון זכויות וחירויות, בהן גם חופש דת ופולחן.

הנשיא ציין את נוכחותו המרגשת של שגריר איחוד האמירויות לראשונה בקבלת הפנים הרשמית ברך אותו והוסיף: "לצד המדינות המעוניינות בשלום, ישנם עדיין עמים וארגוני טרור המאיימים על קיומנו. לאור האיומים הללו, מדינת ישראל צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

"בימים אלה, איראן מאיימת על השלום והיציבות במזרח התיכון ובעולם כולו. זהו משחק מסוכן שעלול להצית אש שתצא משליטה. לא נשלים עם איומים להשמדת ישראל ונעשה הכל כדי לעצור את אלה המבקשים לפגוע בנו. ישראל לצערנו, למודת טרור – נאבקנו בו ויכולנו לו".

"הניסיון להאשים את ישראל בבית הדין הגבוה בהאג לא יצלח. נאבק למען הצדק וננצח. ביום העצמאות הזה, אנו חוגגים גם את הרוח החדשה של השלום המתפשטת במזרח התיכון. הקשרים בין העמים ההולכים ומתהדקים, מעידים שהדרך קדימה לשלום, נעוצה בפיתוח שותפויות בין אנשים ושיתוף פעולה המטיב עם כל הצדדים, ולא על ידי תקיפת ישראל במוסדות בינלאומיים".

"תקוותי ותפילתי היא שמעגל השלום המתרחב יקרב אליו גם את שכנינו הפלסטינים", אמר הנשיא וביקש לאחל ברכת רמאדן כרים לאזרחי ישראל המוסלמים והמאמינים ברחבי העולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים