שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא פוסל אף אחד, נטפל בצרכי החרדים"
לפיד לחרדים
יו"ר יש עתיד: "יש לנו 45 ממליצים. זה בלי אלו שאנחנו מדברים איתם, אז ההנחה והתקווה היא שהנשיא יטיל עליי להקים ממשלה". על טיסתו ביום השואה: "אולי טעיתי"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד
לפיד בהצהרה לתקשורת |
צילום: יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצהיר הערב (ראשון) כי הוא לא פוסל הקמת ממשלה עם המפלגות החרדיות: "אנחנו לא פוסלים אף אחד, מלבד 'הכהניסטים', כי אנחנו לא מעוניינים בשותפים שמצהירים בגלוי שהם תומכים בברוך גולדשטיין, או בתאוריות חשוכות".

"אני מניח שאדבר עם כולם, גם אם לא נשב באותה הממשלה זה לא אומר שלא נטפל בצרכים של המגזר שעליהם הם ממונים, או שלא נהיה איתם בקשר מתמיד, היות ולאוכלוסייה החרדית יש צרכים אמיתיים שהממשלה צריכה לטפל בהם. אני לא יודע אם הם יהיו בממשלה, לא יודע מה יהיה אחר כך, אני רק יודע שתהיה הגינות כלפי הציבור החרדי בישראל, וכלפי הנציגים שלו".

לפיד התייחס לציבור החרדי ואמר כי "הם אזרחי ישראל, אני חושב שבמהלך הקורונה היה הרבה דם רע בין הציבור החילוני לחרדי, ואני הקפדתי על שיח אחראי, ובוודאי שנקפיד על שיח אחראי, כי המטרה היא, להצליח להקים ממשלה אחראית, שכל ציבור בישראל ידע שיש לו לאן ולמי לפנות ויש לו כתובת. כל מה שקשור לכעס ושנאה, אנחנו לא נהיה שם, אנחנו נהיה שם בשביל כל אזרחי ישראל ולא משנה המגזר או הלאום".

בפתח ההצהרה לתקשורת אמר יו"ר יש עתיד כי "אני רוצה להצטרף מכאן למשהו שאמר השבוע חברי נפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. היא חייבת ממשלה. אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל – ממשלת אחדות ישראלית".

"בשנתיים האחרונות הפוליטיקה גרמה פה רק לשנאה וזעם. היא זיהתה את הפצעים של החברה הישראלים וחיטטה בהם. התפקיד שלנו יהיה לרפא את הפצעים האלה. מהיום הראשון של יש עתיד, אחדות היא הדבר שאנחנו חותרים אליו. אנחנו לא רוצים אחדות כי אין ברירה אחרת. אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון".

"יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם. בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות. כשאנשים שונים עם דיעות שונות מחליטים לעבוד יחד".

"מאז הבחירות אני מקיים קשר צמוד עם כל מנהיגי המפלגות הרלוונטיות – דיברתי עם כולם, נפגשתי עם כולם, יותר מפעם אחת – כולנו מבינים שהגיע הזמן לשינוי. יש אצלנו נכונות נדירה, אני לא זוכר שום דבר דומה לזה, לשים בצד את מחלוקות העבר, לחבר כוחות, לטפל בכלכלה ובחברה, לעצור את התהליך שגורם לישראלים טובים לשנוא אחד את השני".

"שואלים אותי – איך תעבדו יחד? התשובה היא: הרבה יותר טוב, הגון ונקי מהממשלה הנוכחית. כי לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל אזרחי ישראל. מנהיגי ומנהיגות המפלגות של ממשלת האחדות לא ירמו אחד את השני. זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו רוצים שזה יצליח. כי אנחנו מאמינים בטוב משותף".

"כולנו מאמינים שמה שחשוב באמת הוא שהילד האחרון בבלוק האחרון בעיירה האחרונה יקבל את החינוך הכי טוב בעולם. כולנו מאמינים שצריך בישראל יותר מיטות אשפוז, ופחות קומבינות. יותר תשתיות פיזיות ודיגטליות ופחות אלימות במגזר הערבי. יותר עזרה לעצמאים ופחות פרוטקציה וג'ובים למקורבים".

"זו המטרה שלנו. להקים ממשלה שהמחוייבות לטובת המדינה תהיה מקור הכוח שלה. יהיו בה תפיסות עולם שונות, אבל כולנו ציונים, כולנו פטריוטים ישראלים. ממשלה יציבה שמאמינה בשיתוף פעולה היא משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן במדינת ישראל. זה יכול לקרות בעוד שלושה שבועות".

"קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה יותר גדול מהבייס. כשמדברים איתי על הבייס אני אומר תמיד – הבייס שלי הם אזרחי ישראל. זה נסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים. זו ההחלטה הנחושה לנהל את זה הפעם אחרת".

"משהו חדש מתחילים אחרת. בהכרה עמוקה שממשלת אחדות צריכה להיות מבוססת על אמון, על דיאלוג, על שיתוף פעולה. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל – כל דבר – כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית", חתם לפיד את הצהרתו.

בהמשך נשאל לפיד על האפשרויות השונות להקמת אותה ממשלה וענה: "לא אנהל מו"מ בטלוויזיה איך זה יראה. אתם מחמיצים משהו. זה יותר גדול מהדיון של מי יקבל מה. הרעיון הוא לקבל החלטות ביחד עם שיתוף פעולה וכשמאמינים אחד לשני. הממשלה הנוכחית בנויה על חוסר אמון. בסוף אתה לא יכול ללכת לסגור עם אנשים עסקה אם אף אחד לא מאמין לך, ואף אחד לא מאמין לנתניהו".

לפיד נשאל אם המחיר שהוא מוכן לשלם ירד ברגע שבנט אמר כי אם יצטרף לממשלה כזו זה יהיה בלית ברירה, והשיב: "זה לא במונחים של מחירים אלא מה שטוב לישראל, יפתיע אותי אם הנשיא לא יטיל עליי את הרכבת הממשלה הבאה. המטרה להקים ממשלת אחדות, 45 תומכים זה בלי אלה שמדברים איתם לממשלת פוטנציאל, אז ההנחה שהנשיא יטיל עליי ונקים ממשלת אחדות".

בנוגע להסכמה של רע"מ לקווי היסוד של הממשלה האפשרית, שלפיד הגדיר "ציונית", השיב: "הממשלה הנוכחית הייתה בנויה על חוסר אמון. נתניהו לא יכול להקים ממשלה כי אף אחד לא מאמין לו. אנחנו כן מאמינים אחד לשני. המטרה שלנו – לטפל בכל אזרחי ישראל. ראינו את רשימת הנושאים שהעלו רע"ם והמשותפת – אלה נושאים אמיתיים. אנחנו נטפל גם בציבורים שלא יהיו חלק מממשלת האחדות".

על היעדרותו מהטקסים הממלכתיים של יום הזיכרון ויום העצמאות, הסביר לפיד: "סיימתי לשבת ולשמוע את נתניהו מפאר את עצמו. הטקסים הממלכתיים האלה הפכו לפולחן אישיות". עם זאת, על הטיסה שלו בערב יום השואה, הוא הודה כי "בדיעבד אני שואל את עצמי אם זו לא הייתה טעות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים