שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא צפויות עוד הגבלות – לחגוג בזהירות"
אש בתדרוך
בשורה: מערך הבדיקות המהירות ייכנס לפעולה בעוד שבוע • ממונה הקורונה אש: "לא רואה היתכנות למבצע חיסונים נוסף בקרוב, נערכים לאפשרות הזו"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הבהיר אחר הצהריים (יום א') כי יהיה ניתן לחגוג את פסח בהתאם למגבלות ההתקהלות, אך החופשות המשפחתיות בחו"ל עדיין לא נראות באופק מאחר שלא ניתן להימנע מבידוד אחרי החזרה לארץ – וילדים עדיין לא יכולים להתחסן.

"היו לנו חששות מתהליך מהיר של פתיחת המשק, אבל אנחנו נמצאים במגמת ירידה של התחלואה. יחד עם זאת, גם הצעדים הבאים צריכים להיעשות באחריות", הדגיש אש. "האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, האירועים במלונות תחת מתווה התו הירוק עם האפשרות לילדים עם בדיקות".

אש אמר כי יש לזכור שגם מפגש מסביב לשולחן הוא פוטנציאל להדבקות, ולכן מוטב לקיים את החג באוויר הפתוח. "אם מישהו מוזמן ומרגיש שהוא מפתח מחלה – שיוותר. עדיף לוותר מאשר להסתכן בהדבקה". לדבריו, המתווה לרמדאן בטוח יוצג בהמשך. "יהיו מגבלות, אבל אני מעריך שעם התחלואה נוכל לקיים את מצוות הרמדאן כמו שצריך – עם ההגבלות הקיימות.

באשר לסוגיית חוזרים מחו"ל, אמר פרופ' אש: "הסיכון בהבאת מוטציה חדשה קיים כל הזמן. האחריות לשמירת הבידוד היא על החוזרים. ראשית, כל אחד אמור להיבדק בשדה התעופה, ושנית – חייב שיהיה בידוד אפקטיבי גם בתוך הבית, כדי לשמור על בני המשפחה האחרים בבית. החשש ממוטציות יהיה אתנו בחודשים הקרובים. נסיעה חופשית לחו"ל ללא בידוד בחזרה – לא תהיה בקרוב".

ממונה הקורונה נחמן אש מסר היום בתדרוך לתקשורת כי ישראל נערכת למבצע חיסונים נוסף, למקרה שיהיה צורך בכך. עם זאת מסר כי אינו צופה היתכנות שכזו בזמן הקרוב. אש מסר כי אם יעילות החיסון תרד או שתתגלה עמידות של מוטציות לחיסון, אזי ייתכן כי יהיה צורך במבצע חיסונים נוסף.

בנוגע להמשך חובת עטיית המסכות אמר אש, כי בעתיד יישקול לבטל את ההנחיה, אך כרגע ההנחיות לא משתנות וחובת עטיית המסכה עומדת בעינה. אש הוסיף כי כל עוד הנתון המדויק של הגנת החיסונים מפני הדבקות אינו ידוע, הצעד של שימוש במסיכה הוא חיוני למניעת תחלואה.

אש הוסיף כי בשבוע הבא תתאפשר כניסה לאירועים באמצעות התו הירוק. "אנחנו מכינים את התשתית הרגולטורית לכך ובעלי העסקים יוכלו להשתמש בחברות דיגום מאושרות לבדיקת נכנסים לעסק. הכיוון הוא אופטימי, התחושה הזאת קיימת בכל מקום באוויר. כדי שנזכה להמשיך בדרך זו היא חייבת להיות מנוהלת ולהתבצע בצורה אחראית, היא עוברת לבעלי העסק והתושבים, לכולנו".

באשר ללימודים בערים האדומות אמר פרופ' אש: "בהסתכלות על פתיחת לימודים בהקשר התחלואה – יכול להיות שאם כ-3% מהערים הן אדומות זה מעט ואולי אפשר לספוג זאת. אנחנו רוצים שהתחלואה תהיה נמוכה בכל יישוב ויישוב. ביישוב אדום יש סיכון גדול יותר שילד חולה יגיע לבי"ס ידביק והתחלואה תתפשט. משמח לראות בנתונים שיש מעבר גדול של יישובים מאדום לכתום לצהוב ולירוק. הירידה ניכרת בצבעי היישובים אך נכון עדיין לשמור את מערכת החינוך סגורה בימים האלה".

ממשרד הבריאות נמסר כי בהתאם לסיכום בין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, סוכם כי החל מיום ראשון הקרוב, 21.3.21 מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף. משרד הבריאות מקדם עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה על מנת לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות.
 
מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש לטובת כניסה לפעילויות תו ירוק, כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR  הלאומיות. כניסה לפעילויות תו ירוק תתאפשר למחוסנים, מחלימים  + אנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד. יודגש: לא תתאפשר הצגת בדיקת PCR שלילית רגילה. בתי העסק השונים יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר משרד הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים