שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא צפוי גל נוסף, חובת המסכות לא תבוטל"
פרופ' אש
פרויקטור הקורונה: "לא רואים סימנים של עלייה בתחלואה למרות הפתיחה הרחבה, זה מעודד. הבידוד לא יקוצר לפחות מעשרה ימים, חובת המסכות תישאר"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, קיים היום (ראשון) תדרוך לתקשורת, על רקע נתוני התחלואה המעודדים של הימים האחרונים, והפעימה הרביעית של ההקלות שיצאה לדרכה.

בפתח דבריו אמר פרופ' אש: "אנחנו שמחים להמשיך לראות את מגמת השיפור בנתונים, גם בקצב המאומתים היומי, גם מקדם ההדבקה וגם במספר החולים קשה שממשיך לרדת. עדיין לא הגענו למספרים הנמוכים שבין הגל השני לשלישי כך שיש לנו עוד כברת דרך לעשות, אבל הנתון המעודד הוא שהירידה נרשמת למרות פתיחה רחבה של המשק. זה אפשר לנו לצאת לפעימה הרביעית שבעיקרה הייתה הגדלת מספר נוכחים במופעי תרבות ובאירועי ספורט, פתיחה של אטרקציות בחוץ ובריכות השחייה".

"נצטרך לבחון בתקופה הזו אם נתוני התחלואה ממשיכים במגמת ירידה וניתן להמשיך לפתוח את המשק", הדגיש אש. "חשוב מאוד להקפיד על ההנחיות. ממה שראיתי לצערי בערוצי התקשורת – לא תמיד מקפידים, לדוגמא באיצטדיונים".

עוד התייחס הפרויקטור לבדיקות המהירות, ואמר שייכנסו לשימוש כבר השבוע: "אנחנו רואים בבדיקות המהירות חשיבות גדולה לאפשר לאלה שמסיבות שונות לא יכולים להתחסן, או כאלה שעדיין לא התחסנו, להיכנס לאירועים השונים". הוא הדגיש שהמטרה היא בעיקר לסייע לילדים, שבשלב זה אינם יכולים לקבל את החיסון.

"הבדיקות המהירות לא זולות. זו תוספת של 60-50 שקל באירוע. או שזה מתווסף למעסיקים או ללקוח, לכן יתאימו אותן לחלק מהאירועים. אני מקווה מאוד שלאורך הזמן יהיו בדיקות מהירות זולות. יותר הטכנולוגיה הזאת תלך ותתפתח".

אש הזכיר את ההנחיות שנקבעו לגבי ליל הסדר "ארוחות ליל הסדר – עד 20 אנשים במבנה ועד 50 מחוץ למבנה. גם בזמן הארוחה, שמירה ככל הניתן על מניעת הדבקה. במהלך הפסח כולו יהיו אירועים רבים תחת התו הירוק וחשוב לשמור על כללים".

"לגבי תפילות – בתי תפילה יכולים לפי מתווה התו הסגול או התו הירוק בהיקפים הרבה יותר גדולים. אז מדובר רק על מחוסנים מחלימים ובמידת האפשר עם בדיקות מהירות בכניסה. זה נכון לבתי כנסת ומסגדים ברמדאן. אני מקווה שהמתווים ישמרו. בימים אלו אנו בדיונים לקראת היערכות ליום העצמאות הזיכרון ול"ג בעומר ונצא בקרוב עם מתווים גם לחגים האלה".

עוד אמר כי עדיין לא נקבע דיון בנושא המסכות: "זה מוקדם מדי. נדון בנושא ככל שנראה שהתחלואה ממשיכה לרדת לאורן זמן, כנראה לקראת הקיץ – כשיהיה חם וכשנדע יותר על הדבקות בקרב מחוסנים".

על האפשרות שבקיץ יתחילו להגיע לישראל תיירים, ועמם מוטציות של הנגיף, אמר פרופ' אש: "אני חושב שהתיירות בקיץ תתבסס על הסכמים בין מדינות ספציפיות. אנחנו יודעים שיש מו"מ עם מדינות שונות, וההסכמים האלה צריכים להיות מבוססים על כך שאנחנו יודעים שמי שמגיע לכאן הוא מחוסן או מחלים ושאנחנו מכירים בתעודות שלו. אני עדיין מעריך שבקיץ הקרוב לא יהיו פה המוני תיירים. אם נעשה את זה בצורה בטוחה – אני מעריך שזה לא ייבא תחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים