שיתוף
תגובות
דעות » לא צפוי פיחות השקל; פערי הריבית יישארו יציבים
סקירה מחדר המסחר
לא צפוי פיחות השקל, שכן בהתחשב בסביבת וציפיות האינפלציה ביחס לריבית ולסביבת התשואות, פערי הריבית הריאלית בין ישראל לעולם צפויים להישאר יציבים
קובי לוי | צילום: כפיר סיון

השקל נחלש בימים האחרונים מול הדולר ומול מטבעות עיקריים נוספים, וערכו עומד על כ- 3.25 שקל לדולר (שיא של כחודש וחצי). אחד המטבעות שהשקל נחלש מולם במידה הרבה ביותר הם הליש"ט, שמתאושש משפל של 4.30 שקל בשבוע שעבר, לשער של 4.40 שקל כיום. מול האירו, השקל נחלש במתינות, בשיעור של כ- 0.5% בשבוע האחרון, לשער של כ- 3.75 שקל לאירו.

בדינמיקת המסחר בחדר, אנו שמים לב שהיצע השקלים מגיע בעיקר מצד הזרים, ייתכן שעל רקע הפחתת סיכונים נוכח המימושים שאפיינו את השווקים הפיננסים בימים האחרונים, בעקבות אירועים שהגבירו את אי הוודאות וחששות המשקיעים, כמו למשל קשיי הממשל האמריקאי לאשר את העלאת תקרת החוב, ואת תכנית התקציב של ביידן, חששות מפני השלכות משבר אוורגרנד בסין, התחלואה מהקורונה, וציפיות להמשך הידוק מוניטרי בעולם, שבא לידי ביטוי לפני כשבוע ברמז עבה שהפד פרסם לגבי צמצום אפשרי של קצב רכישות האג"ח שהוא מבצע, והעלאת ריבית בפועל בניו-זילנד אתמול.

שער החליפין הממוצע של השקל ביחס לדולר עד סוף שנת 2022 צפוי להיות בטווח של 3.14-3.24 שקלים לדולר. תחזית זו לוקחת בחשבון יציבות של הדולר בעולם, והמשך רכישות מט"ח שיבצע בנק ישראל. המגמה עד סוף 2022 צפויה להיות המשך התחזקות השקל, בתמיכת הכוחות הבסיסיים של עודף בחשבון השוטף ועודף בהיקף ההשקעות הנכנסות לישראל ששוברות השנה שיאים בהיקפן.

להערכתנו, למרות ההידוק המוניטרי שהתחיל בעולם וצפוי להמשך, בישראל הסביבה המוניטרית תמשיך להיות מרחיבה לאורך זמן. למרות הבדל מדיניות זה, לא צפוי פיחות השקל, שכן בהתחשב בסביבת האינפלציה וציפיות האינפלציה ביחס לריבית ולסביבת התשואות, פערי הריבית הריאלית בין ישראל לעולם צפויים להישאר יציבים.

עוד אנו מעריכים כי עבור יצואנים שער 3.25 שקל לדולר הוא נקודה מעניינת להגדלת והארכת גידורים על ידי מכירת מט"ח ורכישת שקלים בעסקות עתידיות ובאסטרטגיות באופציות, כהיערכות לשערים נמוכים יותר הצפויים בשנה האזרחית הבאה.

הכותב הוא קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים