שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא שוללים שיתוף פעולה בהמשך עם יאיר לפיד"
בכירים ביהדות התורה
"אנחנו פוסלים דרך, לא פוסלים אדם פרסונלית ואם נוכל להגיע איתו להבנות בנושאי דת, אין סיבה שנפסול אותו", אמר הגורם. בכיר אחר: "יאיר לפיד לא יהיה המפלט"
יאיר לפיד | צילום: אתר הכנסת

בכירים ביהדות התורה לא פוסלים הקמת ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אנחנו נתמוך בנתניהו כי זו הייתה ההתחייבות שלנו לבוחרים בבחירות. יחד עם זאת אנחנו לא שוללים שיתוף פעולה בהמשך עם יאיר לפיד. אנחנו פוסלים דרך, לא פוסלים אדם פרסונלית ואם נוכל להגיע איתו להבנות בנושאי דת, אין סיבה שנפסול אותו", אמרו הבכירים שצוטטו בדיווח של ישכר זלמנוביץ' ב'קול ברמה'.

מנגד, בכיר במפלגה שצוטט ב'כיכר השבת' אמר כי "לפיד לא יכול להיות אפשרות עבורנו בשום מצב ולא הוא המפלט שלנו במקום בחירות חמישיות, כי אין דרך לגשר על הפערים". לדבריו, "המפלגות החרדיות נשלחו להילחם על נושא הדת, ומפלגות באגף השני מתמקדות בנושאים ליברליים. ב'ליכוד' יש עוד עם מי לדבר, אבל מול יאיר לפיד אי אפשר לגשר על זה. לכן גם אם אין אפשרות לממשלת נתניהו, אי אפשר לשבת בממשלה כזו".

"אף אחד לא רוצה בחירות ואף אחד לא ייתן לנתניהו לעשות כל מה שהוא רוצה, אבל לא נתפשר על הערכים שלנו", הוא מבהיר. עם זאת ציין הגורם שצוטט בדיווח של רפאל כהן כי "אם נתניהו יכשל הפעם, כל האפשרויות תיבדקנה לפני ההליכה לבחירות חמישיות".

ח"כ אורי מקלב אמר ברשת ב' כי: "אמרנו שנלך עם נתניהו – אז אנחנו הולכים איתו. זה הרצון שלנו ונעשה כל מאמץ לכך. לא נלך עם אפשרות אחרת משום שכרגע זה לא מציאותי. לפני שמישהו יטיל על בנט להרכיב ממשלה, אני חושב שלדרעי יש סיכוי גדול יותר".

לדבריו, "אם מפלגת העבודה תבוא ותודיע שלא תקדם את כל החוקים שלהם הפוגעים ביקר והקדוש לנו זה יכול להיות בסיס איתן לשותפות הדדית. היו לנו הרבה שיתופי פעולה עם הסיעות הערביות, הרבה חוקים לא עברו בגלל שבסיעות הערביות סייעו לנו, אנחנו מכירים את עמדתם בנושאים רבים ויש לנו שיתופי פעולה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הביע היום התנגדות להקמת ממשלה בסיוע רע"מ: "זה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור. השאלה של השענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא היתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפוטתית, נעלה לגדו״י, אבל אנחנו צריכים לעשות הכל שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

"יש בכנסת 65 ח״כים שמסכימים פחות או יותר על אותם דברים שקשורים לדת ומדינה וביהמ״ש העליון. לא רק לסמוטריץ לא נוח עם ממשלה בתמיכת רע״מ, גם לנו ולליכוד לא נח, יכול להיות שהפתרון נמצא אצל סער ולא אצל עבאס", הוסיף באיון ל'קול ברמה'.

על דפוסי ההצבעה בבחירות: "20 אלף קולות ממצביעי יהדות התורה חזרו אל בן גביר, יש עוד סדר גודל של כמה אלפי קולות בודדים שנשארו בבית ולא הצביעו. לא הייתה נהירה למפלגות אחרות. ליהדות התורה יש גרעין קשה של 250 אלף קולות, שהצביעו גם הפעם".

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה משה גפני תקף את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בעיתון יתד נאמן: "בדיוק כמו בתקופת הסיקריקים, גם היום יש כאלו שיגרמו לכך שתהיה ממשלה שחלקה הגדול אנטי-דתיים או שתהיינה בחירות חמישיות, במקום לשמר את עולם התורה. הם מנסים בכל מיני תירוצים לפגוע בעולם התורה ולהישאר עם סמלים שונים שאין להם ערך מעשי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים