שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא שוללים תמיכה בחוק החסינות לנתניהו"
הח"כ הערבי מפתיע
יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס הפתיע כשלא שלל את תמיכת הח"כים הערביים בחקיקה שעשויה לסייע לנתניהו במאבקו המשפטי: "אנחנו לא פוסלים כלום, גם לא את החוק הצרפתי"
ח"כ מנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס מ'הרשימה המשותפת', הפתיע אמש כאשר הצהיר כי מפלגתו איננה שוללת תמיכה ב'חוק הצרפתי' אותו מבקשים מזה זמן לקדם גורמים בליכוד.

"שאף אחד לא יקח אותנו כמובנים מאליהם בשום חוק. לא פוסל שום רעיון, לא חוק פיזור הכנסת ולא חוק צרפתי", אמר ח"כ עבאס בראיון לרשת ב'. עוד הוסיף: "אני וחברי במפלגת רע"מ בכנסת, נדון בכל חוק לגופו ונעשה את מה שטוב לבוחרים שלנו".

במקביל העלה ח"כ עבאס ציוץ בו כתב: "שאף אחד לא ייקח אותנו כמובנים מאליהם בשום חוק. לא פוסל שום רעיון, לא חוק פיזור הכנסת ולא חוק צרפתי. אני וחברי רע"מ בכנסת נדון בכל חוק ונפעל על פי מה שטוב לבוחרים שלנו".

יצוין, כי מזה זמן לוחשות השמועות בכנסת על שיתוף פעולה מאחורי הקלעים שמתנהל בין לשכת ראש הממשלה למפלגת רע"מ הנחשבת לסובלנית וליברלית ביחס לחברותיה במפלגות המרכיבות את 'הרשימה המשותפת'.

כזכור, רק בשבוע שעבר האשים חברו לסיעה יו"ר בל"ד ח"כ מטאנס שחאדה את ראש הממשלה בניסיון לפרק את המפלגה מבפנים תוך נקיטת צעדי 'הפרד ומשול' לח"כים ברשימה. "נתניהו האחראי לעלייה בפשיעה בחברה הערבית, הצליח כנראה להוליך שולל אחד הח"כים מהרשימה המשותפת – הוא נענה פתאום להזמנה להשתתף בוועדה למיגור האלימות ולהציג תוכנית שאנחנו מתנגדים לו, נתניהו מנסה לפרק את הרשימה המשותפת ע״י שת״פ פוליטי, הפרד ומשול ומתן פריווילגיות בגרוש לח"כ מהרשימה", צייץ שחאדה.

הדברים נאמרו לאחר שנתניהו אמור היה להשתתף בישיבת הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית שהיו"ר שלה הוא ח"כ מנסור עבאס.

רק ביום בסוף השבוע התבטא ח"כ עבאס בראיון ל'רדיו אלנאס', כי הוא איננו פוסל תמיכה בחקיקה למען נתניהו.

ימים אחדים לפני כן, בראיון לערוץ התקשורת 'דמוקרט TV', התבטא עבאס ואמר: "אם הייתי ח"כ ערבי מן השורה הייתי אומר לך שאין מצב שאי פעם נסכים לשבת עם ממשלתו של נתניהו. אבל אני אומר אחרת".

בראיון אחר התייחס, התייחס עבאס לדיווחים על שיתוף פעולה מאחורי הקלעים עם לשכת רה"מ ואמר: "אני אומר בבקשה, אם רה"מ או ראש מפלגה אחרת שמועמד לראשות הממשלה יגיד אנחנו מעוניינים במשותפת ורוצים שהם יהיו חלק ממעגל מקבלי ההחלטות, תהיה לי ההזדמנות להגיד כן או לא. למה שאגיד לא לפני שאני מקבל הצעה?".

עם זאת, בתחילת השבוע שעבר פרסם עבאס ולקראת ישיבת הוועדה בראשותו בו אמור היה להשתתף נתניהו מצא לנכון ח"כ עבאס לצאת עם הבהרה לתקשורת בענין יחסיו עם ראש הממשלה וכתב: "בעקבות הפרסומים הלא מדוייקים בתקשורת – אני מתנהל בצורה שקופה מקצועית ועניינית ומכובדת מול כל הגורמים בממשלה, ולא בהתאם לדילים שמנסים להדביק לי".

"את דרישותינו הצודקות העליתי בפני ראש הממשלה במליאת הכנסת, ונעניתי בחיוב, לפני פרשת ההצבעה בכנסת – הציפיות שלי הן שתוכנית 922 תעבור את אישור הממשלה היום, ושתוכנית הטיפול בפשיעה בחברה הערבית תוגש לאישורה בשבועות הקרובים, בלי קשר לויכוח הפוליטי בין שמאל לימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים