שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לדחות את ההוכחות במשפט נתניהו"
לוין לשופטים
יו"ר הכנסת במסר חריף לשופטים: "אל תתנו יד להתערבות בוטה בבחירות". עוד הוסיף: "מה שהחל בחיפוש אישומים בשיטת מצליח – הסתכם באישום תקדימי"
תגיות:
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

כיממה לפני חידוש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ובכיר בליכוד, ח"כ יריב לוין, יוצא במסר נוקב לשופטים: "דחו את שלב ההוכחות במשפט, אחרת תיתנו יד להתערבות בוטה בבחירות".

בראיון לגלעד צוויק ב'ישראל היום' אמר כי "מערכת משפט במדינה דמוקרטית, בניגוד למה שקורה במדינות לא דמוקרטיות, מקפידה להתרחק מכל בדל של התערבות בהליכי בחירות, אלא שהכלל הבסיסי הזה כבר נרמס על ידי מערכת המשפט שלנו ברגל גסה: כך היה למשל בבחירות מועד א' (אפריל 2019), כששבועות ספורים לפני יום הבחירות החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתב החשדות נגד ראש הממשלה, מבלי שראש הממשלה יכול היה להגיב לחשדות אלה לפני ההליכה לקלפיות".

לוין מזכיר כי גם כתב האישום נגד נתניהו הוגש רק כחודש לפני הבחירות האחרונות במארס שנה שעברה – ובאותו יום שבו ראש הממשלה והנשיא לשעבר דונלד טראמפ הציגו את תוכנית המאה בבית הלבן. "קשה להתעלם מכך שההליכים המתנהלים כנגד ראש הממשלה חושפים פעם אחר פעם את חולייה הקשים של מערכת המשפט", אומר לוין ומוסיף כי "מה שהחל בחיפוש אישומים בשיטת מצליח, המשיך באיומים על עדים, טיוח עדויות ופעולות בניגוד עניינים, הסתכם בכתב אישום תקדימי, בגין עניינים שמקומם בקושי בוועדת האתיקה.

"עכשיו אנחנו עומדים בפני חשש להתערבות בוטה וחסרת תקדים נוספת של מערכת המשפט בבחירות. הרצון של הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות באופן מיידי ועוד לפני הבחירות, חייב להידחות על הסף על ידי בית המשפט".

לוין טוען כי אם השופטים יחליטו לקיים את שלב ההוכחות לפני הבחירות, הדבר יהיה בגדר משפט שדה במעמד צד אחד בלבד, מבלי שראש הממשלה יוכל לשטוח טענותיו הנגדיות בטרם הציבור יפקוד את הקלפיות: "שמיעת עדי תביעה, ללא עדויות שכנגד מטעם ההגנה, נועדה לצייר בפני הציבור תמונה מעוותת ולא מאוזנת", אומר לוין.

"די במה שכבר קרה. אסור שההליך המשפטי ימשיך להיות מנוצל להשמעת עדויות חד־צדדיות כדי לפגוע בסיכויים של ראש הממשלה נתניהו ושל הליכוד לנצח בבחירות. מצב שבו עדי תביעה יישמעו לפני הבחירות, ואילו עדי ההגנה, לרבות ראש הממשלה, יישמעו רק אחרי הבחירות, הוא מצב בלתי הוגן שיש בו התערבות בוטה וחמורה בהליך הבחירות. כל אדם הגון מצפה מבית המשפט שימנע מהלך מסוג זה".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "יריב לוין מנסה לתחמן ולדחות את המשפט של ביבי לאחרי הבחירות. אנחנו לא ניתן לו לפגוע במערכת המשפט ונמשיך לשמור עליה מתוך הממשלה הבעייתית הזאת. אחרי הבחירות נדאג שתקום פה ממשלה ישרה שתמשיך להגן על מערכת המשפט והצדק בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים