שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לדחות את העתירה נגד המנדט לנתניהו"
היועמ"ש לבג"ץ
מנדלבליט סבור כי דין העתירה נגד הטלת המנדט להרכבת ממשלה על נתניהו להידחות. לדבריו, אין עילה להתערבות שיפוטית בכך
מנדלבליט לצד נתניהו, בזמנים טוב יותר | צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) תגובה מקדמית לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהוגשה מחדש, באשר לאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, לאחר שהוטל עליו המנדט. בתגובה טען מנדלבליט כי אין עילה להתערבות שיפוטית בהחלטה.

בתגובת המדינה מסביר מנדלבליט, כי בג"ץ כבר הכריע בסוגיה בעתירות שהוגשו לאחר הבחירות הקודמות. אז קבעו 11 שופטים כי אין מקום להפעלת ביקורת שיפוטית על שיקול הדעת של נושא המשרה (במקרה ההוא נתניהו) לקחת על עצמו את תפקיד הרכבת הממשלה, ויש לבחון את שיקול הדעת של המטיל על ההרכבה בלבד – כלומר הנשיא. לגבי נשיא המדינה כותב היועץ כי היקף הביקורת השיפוטית על הנשיא צר ביותר.

"עיקר טענות העותרים עוסקות בשאלת כשירותו של נתניהו לשמש בתפקיד ראש הממשלה (ואף במישור הוצאתו לנבצרות) ובשאלת שיקול הדעת בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, הוכרעו זה מכבר בעניין התנועה לאיכות השלטון", הסביר היועץ. "נפסק כי אין מניעה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו על אף היותו עומד לדין פלילי, ואף בשל כך אין עילה להתערבות בהחלטת נשיא המדינה".

בעתירה, שהוגשה לאחר שהנשיא ריבלין העניק לנתניהו את המנדט להרכבת ממשלה, מבקשים העותרים מבג"ץ לקבוע כי "מדובר בהחלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני". לטענתם, בשל כתבי האישום נגד נתניהו בעבירות חמורות מתחייבת החלטה אחרת של הנשיא. העותרים טוענים כי הטלת המנדט על נתניהו מתעלמת מעיקרון שלטון החוק, טוהר המידות של נבחרי הציבור ובאמון במוסדות השלטון.

בתגובתם מקדמית לעתירה ענו גם סנגוריו של ראש הממשלה כי יש לדחות את העתירה. במענה של ראש הממשלה לבג"ץ נכתב כי "מיליוני אזרחי ישראל הלכו לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות דמוקרטיות. 1,066,892 בוחרים הצביעו ל'ליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה'". הם ציינו כי הליכוד זכה ב-30 מנדטים, רבע מחברי הכנסת, וכי 52 חברי כנסת המליצו לנשיא על נתניהו, שקיבל את מירב ההמלצות.

עו"ד דפנה הולץ לכנר שמייצגת את העותרים בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה מתעלם לחלוטין מקביעות השופטים לפיהם שיקולי טוהר המידות של נבחרי ציבור הם מרכיב בשיקול הדעת"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים