שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם תהיה תחלואה נצטרך לדחות את הבחירות"
סגן השר קיש
סגן שר הבריאות הזהיר מהאפשרות של דחיית הבחירות במקרה והתחלואה תהיה גבוהה: "מגיפה משתוללת זה כמו מלחמה, הסיכון בהדבקות יכול לעלות בחיי אדם"
תגיות:
יואב קיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד אמר היום (רביעי) כי אם תחלואת נגיף הקורונה תהיה גבוהה, עמדתו תהיה לדחות את מועד הבחירות. "אם נגיע לערב הבחירות עם תחלואה גבוהה – לדעתי נצטרך לדחות אותן" אמר קיש בראיון ל'רדיו 103'.

"אני מאוד מודאג, ואם תהיה פה תחלואה גבוהה ומספרים גבוהים, ונגיע לערב הבחירות כשזה המצב, אני לא יודע איך עושים בחירות. לדעתי האישית אם הבחירות היו צריכות להיות מחר והיו באים לשאול את משרד הבריאות – אני חושב שכל אדם בר דעת היה מבין את זה, והיה אומר: 'אנחנו מבקשים לדחות את הבחירות בחודש לאחר הסגר'. לקראת שבוע-שבועיים לפני הבחירות, יהיה דיון הערכת מצב של אנשי המקצוע שייתנו את המלצתם לוועדת הבחירות המרכזית".

עם זאת, קיש הבהיר כי עמדתו לא מייצגת את נתניהו או את משרד הבריאות: "ראש הממשלה מעולם לא דיבר על זה, והליכוד נערך לבחירות". הסמכות לדחות את הבחירות נמצאת בידי ועדת הבחירות המרכזית המקבלת ייעוץ ממשרד הבריאות, ולטענת קיש, אם הבחירות היו מתקיימות מחר, המשרד היה ממליץ לדחות אותן.

קיש הבהיר בטוויטר כי "מגיפה משתוללת זה כמו מלחמה. הסיכון בהדבקות יכול לעלות בחיי אדם. ההחלטה תהיה בידי ועדת הבחירות המרכזית שיכולה להמליץ לכנסת היוצאת ברוב של 80 חכים ומעלה בחקיקה ניתן לדחות את תאריך הבחירות. כך היה במלחמת יום כיפור. עובד קשה יחד עם כל מערכת הבריאות ושר הבריאות שלא נהיה במצב הזה".

צביקה האוזר ממפלגת תקווה חדשה אמר בראיון ל'רדיו 103' כי "מזל שלפחות בשביל זה צריך 80 אצבעות בכנסת כדי לשנות חקיקה. אני שמח שיואב קיש מתכתב עם מציאות של מלחמת יום כיפור, כי אנחנו נמצאים בסיטואציה הכי דומה למה שהיה אחרי מלחמת יום כיפור. נקום אחרי הקורונה למדינה מרוסקת חברתית וכלכלית".

ח"כ יועז הנדל בתגובה לדברי סגן השר יואב קיש לגבי דחיית הבחירות: "נתניהו הוביל לבחירות למרות המשבר העצום שבו אנו נמצאים. למרות החולים, המתים, המובטלים. ‏מחדל מנהיגותי. לא נסכים לדחיית הבחירות. ‏נחליף אותו ב23/3 ונתקן".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "‏ביבי רוצה לדחות את הבחירות ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. אז הנה הסבר קצר על תופעת הדחיינות – היא מקושרת לדיכאון, הפרעת קשב וריכוז ובעיקר לחרדה חברתית. ביבי שחרר, אתה לא כשיר יותר".

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברים: ״הליכוד מנסה לדחות את הבחירות בגלל כישלון הטיפול בקורונה. מדובר במהלך אנטי דמוקרטי ולא שפוי במדינת חוק מערבית. ועדת הבחירות המרכזית אמרה שהיא יודעת לנהל את הבחירות בזמן הקורונה ויש לקיים אותן במועדן, כפי שקובע החוק״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים