שיתוף
תגובות
כללי » "להבהיר לאיראנים שלא נקבל את האיום"
ריבלין לסין
נשיא המדינה קיבל היום את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של סין ויפן: "פיתוח הגרעין האיראני וחיזבאללה, מהווים איום גדול על אזורנו"
ריבלין ושגריר סין | צילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום (רביעי) את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של סין ויפן בישראל, בטקס רשמי בבית הנשיא. במהלך הטקס נוגנו המנוני שתי המדינות על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים.

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא, היה שגריר סין, קאי רן. "סין שותפה מרכזית ביחסינו הבינלאומיים ואנו מצפים לציון שלושים שנות יחסים דיפלומטיים בין המדינות בשנה הבאה".

הנשיא התייחס לאיום האיראני ואמר: "פיתוח הגרעין האיראני והשלוחה האיראנית בלבנון – חיזבאללה, מהווים איום גדול על אזורנו. מדינת ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה ועל גבולותיה ועל העולם החופשי כולו להבהיר לאיראנים שלא יקבל את האיום שלהם להשמדת ישראל".

ריבלין ושגריר יפן | צילום: מארק ניימן/ לע"מ

השגריר קאי רן הודה לנשיא ואמר: "על אף מגיפת הקורונה, יחסינו הולכים ומתהדקים ואעשה כל שביכולתי לחזק אותם אף יותר. בפתח שנת ה-30 ליחסים בין המדינות שלנו, יש גידול של 20% אחוז במסחר בין ישראל לסין והיינו שמחים לקבל את פניך בסין, שם דבריך החמים התקבלו בתודה גדולה", אמר השגריר.

לאחר מכן העניק שגריר יפן, מיזושימה קויחי, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. "הקשרים הכלכליים וההשקעות ההדדיות של מדינותינו גדלו משמעותית בשנים האחרונות וחשוב לנו מאוד לקדם הסכם סחר חופשי בין המדינות. חתימה על הסכם כזה תהיה דרך מצוינת לחגוג 70 שנות יחסים דיפלומטיים", אמר הנשיא.

השגריר מיזושימה קויחי ביקש להביע את תמיכת הקיסר היפני בישראל לאור הקשיים ואתגרי הקורונה ואמר: "ישראל היא מהמדינות הראשונות שמיסדו יחסים דיפלומטים עם יפן לאחר מלחמת העולם השנייה ואנו מלאי תודה על כך ועל ההתגייסות לסיוע לאחר רעידת האדמה הגדולה. אנחנו מאמינים שיחסים בין בני אדם הם הדבר המשמעותי ביותר להצלחת קשרים בין מדינות ואפעל ברוח הזו בתפקידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים