שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » להחריף את התגובה או להיכנע לטרור הבלונים
בישראל מתלבטים
ההתלבטות של ישראל: להכיל את שיגור בלוני הנפץ או להחריף את התגובה. בצה"ל לא פוסלים פתיחה של מעבר כרם שלום. אחד הארגונים מעריך: שיגור הבלונים ייפסק
תגיות: ,
טרור הבלונים | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

בישראל מתקיימים דיונים אם להגיב פעם נוספת בתקיפה ברצועת עזה על טרור הבלונים – כך דווח ב'כאן חדשות'. בממשלה רוצים ליצור משוואה חדשה שהמסר הוא "מה שהיה לא מה שיהיה", אך מצד שני המצרים העבירו מסר שארגון הטרור חמאס לא רוצה בהסלמה נוספת.

עוד פורסם הערב כי גורם באחד הארגונים ברצועה מעריך ששיגור הבלונים ייפסק בקרוב. מקורות בחמאס מסרו כי יש זעם על כך שהמעברים סגורים. במקביל, אחת מיחידות הבלונים מאיימת: "אם ישראל תתקוף הלילה – נשגר בלוני נפץ".

ב'חדשות 12' דווח כי השאלה המרכזית שמונחת על שולחנם של מקבלי ההחלטות היא האם על ישראל להגיב על כל שיגור של בלון נפץ לשטחה ואף להחריף את התגובה בכל פעם – מה שעלול להוביל לימי קרב נוספים שיכללו שיגור רקטות לעבר ערי ויישובי ישראל, או שמא להכיל את האירוע כדי להותיר פתח לחזרה לשיחות מול חמאס ולהסדרה שתוביל לשקט באזור.

בצה"ל נערכים לכך שמדיניות של תגובה על כל שיגור של בלון נפץ תוביל לתגובה חריפה יותר מצד חמאס או גורם אחר שיחליט לשגר רקטות, ובהתאם לכך – העבירו בישראל מסר למתווכים המצרים, לפיו היא מוכנה להגביר את עוצמת התגובות לשיגור בלוני הנפץ. עם זאת, גורמים בישראל הדגישו שאם יישמר השקט – ניתן יהיה לחזור לשיחות ולדיונים על נושא השבויים והנעדרים ושיקום הרצועה.

ב'וואלה' דווח כי לצד אפשרות לתגובה צבאית, גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים גם טקטיקה אחרת שהיא פתיחה של מעבר הגבול לרצועה בכרם שלום מחר בבוקר, וזאת מתוך רצון להרגיע את הרוחות בין הצדדים. במערכת הביטחון לא הופתעו מהמשך הפרחות הבלונים, מאחר והנהגת חמאס נמצאת תחת לחץ גדול מאוד מאז מבצע "שומר החומות", ובשל כך המצב הכלכלי ברצועה מידרדר.

גורמי ביטחון נוספים דחו על הסף את הטענה כי הפרחת בלוני הטרור לא נעשו בידיעת חמאס. "הארגון הוא הריבון ברצועת עזה ויחיא סינוואר חייב להבין כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה. ישראל לא תסכים להצתות ולא לבלוני נפץ", אמרו הגורמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים