שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » "להיזהר מלהשתתף בהתאספות של צפיפות"
המכתב האחרון
במכתבו הציבורי האחרון עליו חתם הגר"י שיינר זצוק"ל נכתב: "מי שעל פי דעת הרופאים חשוב לו לקבל החיסון, שבס"ד מועיל למניעת הידבקות, יש עליו חיוב לא להימנע מזה"
הגר"י שיינר בעת כתיבת המכתב | צילום: באדיבות המצלם

במכתבו הציבורי האחרון שנכתב רק בחודש שעבר ונחתם על ידי זקן ראשי הישיבות, ראש ישיבת קמניץ בירושלים, הגאון רבי יצחק שיינר זצוק"ל, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שנסתלק לפני זמן קצר לשמי מעלה בגיל 98, ואשר נחשב לנדיר, עם תחילתו של הגל השלישי בתחלואה ולרגל מבצע החיסונים הנרחב בו קרא לכולם להתחסן ולהיהזר.

"הנה זה קרוב לשנה שהקב״ה שלח בעולם מגיפה קשה שמתפשטת עם נזקים גדולים, ורבים מאחינו בית ישראל ניזוקו מזה ולא עלינו רבים נלב"ע ובהם גדולי תורה ויראה וזה עתה שוב מתפשטת בארצנו הקדושה עם הרבה נדבקים".

"ולכן על כל אחד מאיתנו מוטלת חובה לעשות רצון השם בעת הזאת, ולקיים כל מה שחייבים להיזהר מצד חובת ההשתדלות הנצרכת, על פי דעת המומחים שלא להנזק חס וחלילה וכן שלא להדביק אחרים".

הגר"י שיינר לאחר החיסון הראשון | צילום: באדיבות המצלם

זקן ראשי הישיבות אף התריע במכתבו מפני אירועים משפחתיים, שמחות ולהבדיל אף הלוויות הנערכות שלא על פי ההנחיות "וצריך להיזהר מלהשתתף במקומות התאספות של צפיפות וכדומה, אשר מצוי לפעמים בשמחות וכדומה, שעל ידי זה חס ושלום יתכן לבוא להינזק או להזיק חס ושלום וגם יכול להיגרם מזה הרבה ביטול תורה".

בנוגע למבצע החיסונים, הגר"י שיינר זצ"ל שטרם הספיק להתחסן במנה השנייה בטרם הובהל לבית החולים, קרא להישמע להוראות הרופאים: "מי שעל פי דעת הרופאים חשוב לו לקבל החיסון, שבס"ד מועיל למניעת הידבקות, יש עליו חיוב מצד חובת ההשתדלות לא להימנע מזה".

ראש הישיבה חותם את מכתבו בתפילה: "ועל ידי שנעשה רצון הקב"ה בעת הזאת, ונעמוד בניסיונות הזמן, שהקדוש-ברוך-הוא במהרה יסיר מעלינו את הנגף המשחית, ונשוב לעובדו ולשקוד בתורתו בהרחבת הדעת ומנוחת הנפש, בלא שום טרדה ועוגמת נפש ונזכה לביאת גואל במהרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים