שיתוף
תגובות
כללי » להילחם על הצרכן הבא, או להסתפק במה שיש?
פרדוקס החגים
חודש החגים כאן ואיתו צפה שוב שאלת המיליון דולר: האם יש צורך להילחם על הצרכן שעשוי לבקר אצל המתחרה, או שמא עדיף להסתפק בעומס הקיים ממילא בחנות • עסקים ואנשים
סניף של רשת ההלבשה החסידית G&G בישראל | צילום: יח"צ

הדיון הזה חוזר על עצמו שוב ושוב אחת לתקופה וזוכה לסיעורי מוחות רבים, במיוחד בתקופות הנחשבות לעמוסות בקרב הצרכנים, בדגש לתקופות חגים וסופי שנה. כאשר השאלה המרכזית הנשאלת היא: האם צריך לשאוף עוד ועוד, או שמא די לעומס הקונים המאופיין לתקופה.

התקופה הזו במעגל השנה, גוררת מטבעה חגיגית קניות לא מבוטלת, כאשר המחזור ברוב העסקים הפונים לצרכן מזנק בעשרות אחוזים, לעומת החודשים האחרים בשנה. מצד אחד, ניצבים בעלי העסקים שמכריזים על חגיגות חיסול מלאי ומבצעי ענק על מנת לשבות את ליבו של הצרכן ולמנוע ממנו לבקר אצל המתחרים – ומאידך, ניצבים בעלי העסקים התוהים לפשר המהומה, שכן הם גם ככה לא עומדים בעומס המציף את חנויותיהם בתקופה זו.

קוראי הוותיקים, יידעו להגיד דברים רבים על הטור השבועי שלי, אך סעיף של ייעוץ עסקי אינו אחד מהם. כמי שמסקר את תחום הכלכלה מזה שנים רבות צברתי אמנם ידע רב, אך בכל הנוגע לליווי וייעוץ לעסקים, נראה כי יש לי עוד כברת דרך לעשות. אך דווקא מסיבה זו, בחרתי לכתוב השבוע בנושא הזה, שכן לפעמים דווקא הדעה החיצונית מגורם שלא למד את התחום ודעתו לא 'נקבעה' בצורה כזאת או אחרת על ידי אי מי מהפרופסורים לכלכלה – היא זו שקובעת.

בתקופות שבשגרה, סביר להניח שלא הייתי יודע לאן לכוון וההתלבטות עבורי הייתה קשה במיוחד, אילו רק נדרשתי להחליט בנושא. אך בשנה כמו זו הנוכחית, כשהמחזור השנתי נקבע אך ורק על בסיס תקופת העומס, שכן בשאר התקופות העסק מושבת בעקבות הקורונה, ומי יודע מה מצפה לנו בחורף הקרוב?

זה הזמן להילחם על הצרכן, הן במהלכים שיווקיים בדמות מבצעי חגים וסוף שנה והן בקידום החשיפה לאותם מבצעים באמצעות כלי התקשורת – על מנת שהצרכן יגיע דווקא אליכם. כי אם לא עכשיו, אימתי?!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים