שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ישראל דורשת להכיר במגורשי מדינות ערב
הפליטים היהודים
שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן דורש ממזכ"ל האו"ם להכיר ב- 850,000 היהודים שגורשו ממדינות ערב, לא פחות מההכרה ב"פליטים הפלסטינים" שהאו"ם מרבה לעסוק בהם
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן | צילום: משלחת ישראל לאו"ם

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודיע כי בכוונתו להגיש הצעת החלטה שתחייב קיום דיון שנתי לאזכור הפליטות היהודית מארצות ערב.

במסגרת ציון "היום המיוחד לגירוש יהדות ארצות ערב ואיראן" שהיה אתמול, פנה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן למזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, בדרישה מהארגון להכיר ביהודים שגורשו ולקדם פעילות שתביא לידי ביטוי את מורשתם.

השגריר הציע כי האו"ם ייזום מחקר עולמי בנושא גירוש יהדות ארצות ערב ואיראן, במקביל לפעילות מערך הסברה בפני הפורומים הרלוונטיים של הארגון.

בפנייתו כתב ארדן, כי "הקמת המדינה היהודית הייתה מההחלטות החשובות ביותר שקיבל האו"ם. ההנהגה הערבית בחרה לדחות ההחלטה ולפתוח בהתקפה נרחבת כנגד מדינת ישראל וגם כנגד הקהילות היהודיות המשגשגות שחיו בתוכן".

"בעוד האו"ם עוסק רבות ב'פליטות הפלסטינית', הוא מתעלם לגמרי מהפליטות היהודית מארצות ערב. מקומם לראות כיצד האו"ם מציין יום מיוחד ומקדיש משאבים רבים ל'פליטים הפלסטינים', בעודו זונח ומתעלם ממאות אלפי משפחות יהודיות שגורשו מארצות ערב ומאיראן".

"אני קורא לך לבחון מחדש את גישת האו"ם לנושא ולהתחיל בשיתוף סיפורם של 850,000 פליטים יהודיים שגורשו ממדינות ערב ומאיראן בכל הפורומים של הארגון. בנוסף, על הארגון לקדם מחקר מעמיק על הטרגדיה של הפליטות היהודית. רק לאחר תיקון העוול ההיסטורי, יוכל האו"ם להתחיל באמת להגשים את מטרותיו, כפי שעולה מאמנת הארגון", דרש ארדן מהשגריר.

יצוין, כי ללא קשר לאמור לעיל, אתמול זכתה משלחת ישראל לאו"ם להישג בלתי רגיל, לאחר אודליה פיטוסי מישראל נבחרה לכהן כחברה בוועדת האו"ם לאנשים עם מוגבלויות.

פיטוסי (42), תושבת בת-ים שנולדה וחיה עם מחלת ניוון שרירים (SMA2), נבחרה לכהן מטעם ישראל בוועדת המומחים של האו"ם לאנשים עם מוגבלויות (CRPD). זו הפעם הראשונה שבה ישראל זוכה במושב בוועדה היוקרתית של האו"ם, אשר לה הביקוש הגבוה ביותר מכל ועדות המומחים באו"ם.

בבחירות שנערכו אתמול במטה האו"ם בניו יורק התמודדו עשרים ושבע מדינות על תשעה מושבים בלבד. ישראל נבחרה בסבב הראשון וזכתה במושב הנכסף בתמיכת 109 מדינות.

במהלך השנה האחרונה הובילו משרד החוץ ומשלחת ישראל לאו"ם מאמץ דיפלומטי בבירות העולם ובניו יורק מול שגרירי המדינות באו"ם כדי לגייס תמיכה למועמדותה של פיטוסי. שר החוץ אשכנזי פנה לעמיתיו שרי החוץ בבקשת תמיכה במועמדותה של אודליה, אשר נפגשה בעצמה עם כמאה דיפלומטים מרחבי העולם. השגריר ארדן הציג את בקשתו לתמיכה באודליה במהלך פגישותיו עם שגרירי או"ם ואף גייס תמיכה מצד חלק ממדינות ערב, שלרוב נמנעות מתמיכה במועמדים ישראלים לגופי או"ם.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, בירך על ניצחונה של אודליה פיטוסי ואמר כי "הבחירה באודליה מרגשת אותי מאד. אודליה מביאה גאווה עצומה לישראל באחד הנושאים החשובים ביותר ובחירתה מסמלת יותר מהכל את ניצחון הרוח. הניסיון הייחודי של ישראל במימוש זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות יתרום רבות לפעילות הוועדה וישפיע לטובה על חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם ואני בטוח שאודליה תהיה שגרירה מצויינת של ישראל והיא תתרום תרומה אדירה לאיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם".

אודלי-ה פיטוסי הגיבה לבחירתה ואמרה, "אני מרגישה זכות להיות חברה בוועדת ה-CRPD, המקום בו ישראל הייתה שותפה ליצירת שפה חדשה עבור אנשים עם מוגבלות, שפה של זכויות, של גאווה במי שאת, בייחודיות שלנו כאנשים עם מוגבלות שמעשירים את החברה בכל הטוב שבנו".

ראש הממשלה בירך את אודליה על ההישג החשוב ואמר לה כי הוא מעריך את היכולות והכישורים שלה שהביאו אותה להיבחר לתפקיד משמעותי וחשוב בזירה הבינ"ל. רה"מ איחל לה הצלחה ואמר לה שעם ישראל גאה בה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים