שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » להכניס הגיון לאוכל; מה שהגוף לא תמיד יספר לך
אכול כפי יכולתך
כמו שאמרו המומחים "לחיות ליד הקורונה", בתקופה הזאת צריך להכניס למעגל מקבלי ההחלטות, מעבר לשפתיים וללשון, שהוא תהליך פיזי, גם את הלב, הנפש והנשמה
תזונה מונעת | צילום: SewCream, שאטרסטוק

הרבה אנשים היו מעוניינים לחיות בריא, לאכול נכון, לשמור על כושר ולראות רופא רק בפרסומות.

יש את האדם שרוצה אך לא מסוגל, משוכנע שהתפנית הזאת בחייו תגזול ממנו את שמחת החיים. מבחינתו "כל עוד שזה עובד אל תיגע", וגם אם חורק קצת, לא נורא, "אלו החיים" – ויש את האחד שהחליט לבצע שינוי. לתפוס את המזלג בעודו רותח, ולשקול שוב את צורת תזונתו (תרתי-משמע).

בדרך כלל זה יקרה לאחר החגים או מעט לפני הבר מצוה/חתונה/פגישות. תקופה די ממצה של חודש פלוס מינוס אשר בהם כל חטיף יעבור דין וחשבון. כל פרוסה חגיגה וכל מלפפון אירוע.

מכירים את זה?

"אם כבר, אז כבר". אם כבר לסבול, לפחות נהפוך את זה לחווית סבל. נלמד כמה הגוף יכול לספוג ולהמשיך לשתוק. אין מילים! הירידה תהיה חדה, הקידומת תתחלף למספרים שמזמן כבר לא ראינו. אבל, די מהר – לא עכשיו, אולי גם לאחר החגים הגוף "יתאושש" מהחוויה המפוקפקת שעבר, ידרוש את שלו פלוס מע"מ וריבית.
רק שהפעם הוא יבטיח: "לא עוד".

המסקנה די ברורה- אדם יכול ללחום מול כל העולם, אך לא עם עצמו. כל עוד שאצלך אין שיתוף פעולה מלא בין שלל המערכות והדרישות לא תוכל לחיות נכון ולקבל את מה שיחלת לעצמך, בטח לא לאורך זמן.

הרבה מיתוסים מסתובבים אצל אנשים בקשר לירידה במשקל. צומות של שעות, דיאטות כסאח, ריצה מיד לאחר הארוחה, ומה לא?. כל דבר שמתקבל כקשה וסבל נתפס כצורך חיוני למשקל הוגן ותזונה מתאימה.

פה טמון הכלב שנובח לנו תמיד "רק זה לא", "אל תלכו לשם", "זה לא כיף" והוא צודק. זה לא כיף. נקודה.

כדי לעשות שינוי אנו מוכרחים לחשוב על תקופה ארוכה שתלווה אותנו כבשגרה, בסוף שינוי אורח חיים אינו רק מושג פיזי אלא הוא תהליך חשיבתי, רגשי ונפשי שאתה צריך לקחת את ההרגלים הפחות טובים ולהפוך אותם במשך הזמן להרגלים טובים יותר ועל זה הדרך.

כמו שאמרו המומחים "לחיות ליד הקורונה" ובתקופה הזאת להכניס למעגל מקבלי ההחלטות מעבר לשפתיים וללשון שהוא תהליך פיזי גם את הלב, הנפש והנשמה. מתבלים את האוכל במעט היגיון. לאט יותר, אך בטוח לטווח ארוך יותר.

הכותב הוא ישראל וייס, מאמן כושר ותזונה בפנימיית קרית הילד ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים