שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » להכפיל את חקירת מקורות מגפת הקורונה
ביידן הורה
נשיא ארה"ב הורה לסוכנויות המודיעין האמריקאית להאיץ את חקירת האפשרות שנגיף הקורונה דלפה ממעבדה בסין. הבית הלבן: סין לא הייתה מספיק "שקופה"
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

נשיא ארצות הברית ג'ו ביין הורה להאיץ את חקירת גופי המודיעין המתחקה אחר האפשרות שווירוס הקורונה דלף ממעבדה בסין. הנשיא הנחה את קהילת המודיעין להכפיל את מאמציה בחקירת המקור להתפרצות המגיפה ודורש להעביר לו את הממצאים בתוך 90 יום.

נכון להיום, הוא הבהיר, היא "התאחדה סביב שני תרחישים סבירים". הראשון, והפופולרי יותר גם בקרב הציבור הרחב, הוא מגע אנושי עם חיה נגועה בנגיף. השני, הוא אפשרות של "תאונת מעבדה". עם זאת, הערכות אנשי המודיעין נעשו "בביטחון נמוך או בינוני", ורוב חברי קהיליית המודיעין אינם מאמינים שיש מספיק מידע בכדי להגיע לתשובה מספקת".

ההצהרה של ביידן מגיעה אחרי חודשים שבהם הדמוקרטים התייחסו לאפשרות של דליפת הנגיף ממעבדה כאל תיאוריה שולית. כעת ממשל ביידן הצטרף למעשה ללחץ העולמי על סין – בין היתר כדי לדחות את טענות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב שהוא אינו תקיף מספיק בנושא. ביידן דרש מסין לגלות יתר שקיפות בכל הקשור לחקירת הנגיף ומקורו.

שגרירות סין בוושינגטון הגיבו להכרזת הבית הלבן ומסרו כי "לאחרונה, אנשים מסוימים השתמשו בטריק הישן של הפעלת פוליטיקה על איתור המקור של נגיף הקורונה בעולם. קמפיין ההכפשות וההאשמות עושה 'קאמבק' (חוזר פעם נוספת), ותיאוריית הקונספירציה של 'דליפת מעבדה' שוב צפה מעל לפני השטח".

בפברואר הודיע ארגון הבריאות העולמי כי מאוד לא סביר שהנגיף נפוץ מדליפה במעבדה בווהאן. במסיבת עיתונאים הוסיפו צוות החוקרים של ארגון הבריאות העולמי שהתיאוריה שלפיה הנגיף דלף ממעבדה בווהאן – לא סביר בכלל. הם הוסיפו, שככל הנראה הנגיף עבר לבני אדם ממין מתווך, וייתכן שזה היה מאגר טבעי שנמצא גם בקרב עטלפים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים