שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "להמשיך במוכנות הכוחות להסלמה"
גנץ בהערכת מצב
שר הביטחון קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון והורה להמשיך במוכנות הכוחות והעורף לאפשרות של הסלמה: "ישראל מכבדת את חופש הפולחן לכל אחד"
תגיות:
גנץ בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, סיים כעת הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, ראש אגא"ס אלוף טל קלמן ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

גנץ הדגיש בסיום הערכת המצב את החשיבות של מוכנות הכוחות והתוכניות למקרה של הסלמה וכן את שימור הקשר עם המועצות בעוטף עזה והיערכות העורף. גנץ הדגיש כי המסר כלפי הפלסטינים הוא שישראל מכבדת את חופש הפולחן לכל אחד ותעשה את מה שנדרש בכדי להגן על אזרחיה מול כל תוקפנות.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי קיים מוקדם יותר היום הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדת עזה. הרמטכ״ל הנחה על המשך מוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה. בנוסף, נפגש הרמטכ״ל עם ראשי הרשויות באיזור לשיחה על ההתפתחויות האחרונות.

בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מ' פד"ם, אלוף אליעזר טולדנו, מ' פקע"ר, אלוף אורי גורדין, ר' אמ"ץ, אלוף אהרון חליוה, ר' אמ"ן, אלוף תמיר הימן ונציגיו, מ' פקמ"ז, אלוף תמיר ידעי, ר' אגא"ס, אלוף טל קלמן, מתפ"ש, אלוף רסאן עליאן, נציג שב"כ ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל לראשי הרשויות: ״אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

בסיום הפגישות אתמול אמר גנץ: "סיימתי סדרה של הערכות מצב ושיח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, בעקבות המצב הביטחוני- מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים".

"כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא ישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט ישמר", דברי גנץ אמש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים