שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » "להעביר את החופש לאוגוסט-ספטמבר"
שרת החינוך שוקלת
בכוונת השרה לבטל את הלימודים המסורתיים ביום שישי ולהפוך אותו לשישי חברתי. תהיה פעילות העשרה, בשיתוף תנועות נוער
בניין משרד החינוך | צילום: Ms. Li, שאטרסטוק

שנת הלימודים תשפ"א, שהתקיימה בצל הקורונה, תגיע לסיומה היום גם בגני הילדים (6-3) ובבתי הספר היסודיים (א'-ו). 1,661,890 תלמידים ייצאו היום באופן רשמי לחופשת הקיץ (חלקם ימשיכו לבתי הספר המלמדים) לאחר שנה רוויית קשיים, מתווים מסובכים ובלתי הגיוניים, חשש וחרדה, ירידה בציונים והרבה שעות מול מסך המחשב מהבית – בתקווה ששנת הלימודים הבאה תהיה שונה לחלוטין.

בשיחה עם כתב החינוך של "ישראל היום" נועם (דבול) דביר, שרת החינוך שאשא-ביטון מצהירה: "ניתן למצוא פתרונות יצירתיים בעניין ימי החופש, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו עם כל השותפים"

זה השבוע השלישי של שרת החינוך החדשה בתפקיד, ומאות אלפי אנשי חינוך תולים בה תקווה. כששואלים אותה איזו מערכת חינוך היא מצאה היא אומרת: "יש פה מערכת שצריכה רה-ארגון, ופעם שנייה צריכה מישהו שיוביל אותה באופן שיטתי, עם תוכניות מסודרות. אני לא באה לבקר את מה שקורה, אלא לראות איך מושכים אותה למעלה ואיך עושים דברים טובים, זה מה שמניע אותי. היו לי שתי פגישות מצוינות עם שני ראשי ארגוני המורים, רן ארז ויפה בן דויד", אמרה השרה לישראל היום.

כשהשרה מזכירה את שמה של יפה בן דויד, השאלה על הכוונה לעבור לחמישה ימי לימוד בשבוע בבתי הספר היסודיים מתבקשת: "הכוונה היא לבטל את הלימודים המסורתיים ביום שישי ולהפוך אותו לשישי חברתי. תהיה פעילות העשרה, שיתוף תנועות נוער ואפילו נשלב את המחויבות האישית של תלמידי תיכון בתוך בתי הספר היסודיים".

על הרעיון לבטל את הלימודים בימי שישי והפחד של ההורים מביטול היום, אומרת השרה: "ביום שישי הילדים יהיו בבתי הספר. הכוונה היא ליצור משהו עם השפעה משמעותית רחבה, אני לא רואה במערכת החינוך בית ספר, אלא בית חינוך עם אלמנטים חברתיים, רגשיים וכדומה".

"לגבי מה שיקרה עם שעות הלימוד האלה של יום שישי – זה ייבנה במהלך השנה הקרובה, אולי ניקח אותם ונחלק אותם על פני השבוע. לי יש את הרעיון והחזון, אבל איך זה יקרה – נבנה את זה יחד עם ארגוני המורים והרשויות המקומיות. המורים לא יעבדו פחות".

עדיין יישאר פער בין ימי החופש של ההורים לבין אלה של הילדים: "זו סוגיה אחרת שיש לטפל בה. דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי-אוגוסט לאוגוסט-ספטמבר, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו יחד עם כל השותפים, אני לא רוצה שאף אחד במערכת ירגיש שבאים ומנחיתים. כל מה שנבנה עם השטח ומתוכו – יש ערובה שיצליח ויישאר לאורך זמן. כל ההנחתות למיניהן – זה לא מחזיק יותר מדי".

לגבי העל-יסודי אמרה כי: "הצעד הראשון של מעבר לחמישה ימי לימוד יקרה בחטיבות הביניים ובתיכונים. את שעות הלימוד של יום שישי נחלק על פני השבוע, מדובר בארבע שעות. זה ינכה את יום שישי ויעשה הרבה שפיות, זה לא יפגע במורים".

יש לה גם מסר אישי לתלמידים: "הקיץ הוא חופש וכיף, אבל הוא מזמן הרבה פיתויים והרבה דברים פחות סימפטיים, אז תשמרו על עצמכם. אל תעשו דברים מסוכנים או התנסויות שליליות. נעבוד מול תנועות הנוער למנוע תופעות של אלכוהול, סמים ואלימות שמקבלות ביטוי בחופשים. צריך לשמור על הילדים שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים