שיתוף
תגובות
משפט » "להפסיק את השימוש בבואש בהפגנות החרדים"
עתירה לבג"ץ
בעתירה הובאו דברים שנאמרו על ידי בג"ץ בעתירה קודמת על שימוש במכת"זית ועל נוהל מעודכן שיצא לפיו המשטרה הודתה כי שימוש באמצעי זה הוא רק במקרים חמורים
מכת"זית בשירות המשטרה | צילום: שלומי טריכטר

לבית המשפט העליון הוגשה עתירה נגד השימוש במכת"זית ובבואש בהפגנות של הציבור החרדי. העותרים עמותת משפט וצדק ואברהם מנקיס מבקשים מבית המשפט העליון באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר להפסיק את השימוש באמצעי הפוגעני שלמעשה פוגע בצורה קולקטיבית ללא כל אבחנה ובניגוד לחוק.

בין היתר נכתב בעתירה כי "המשטרה עושה שימוש בבואש ובמכתזית בהפגנות שונות של הפלג הירושלמי כאשר בהפגנות אלה, אין כל הרמת ידיים ואלימות וכל שמדובר הם מחאות בעד חופש הביטוי".

בעתירה הובאו דברים שנאמרו על ידי בית המשפט העליון בעתירה קודמת על שימוש במכתזית ועל נוהל מעודכן שיצא לפיו המשטרה הודתה כי שימוש באמצעי זה ובודאי בהתזת הבואש הוא רק במקרים חמורים של הפרת סדר ציבורי.

העותרים טוענים כי התנהלות המשטרה אינה כדין והמשטרה פועלת בניגוד לנוהל עליו היא חתומה. נטען כי מאחר והמפגינים נקטו מחאה פאסיבית אין כל היתר לשימוש באמצעי הפוגעני. עוד נטען כי הפעלת המכתזית והבואש בהפגנות הפלג הירושלמי אינה סבירה אינה מידתית ואינה עולה בקנה אחד חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בסופה של העתירה אף נטען לאפליה ולאכיפה בררנית כאשר המפגינים מופלים לרעה אל מול מפגיני השמאל בבלפור שנגדם גם כאשר הם חוסמים כבישים איש לא משתמש במכתזית ובואש. נטען כי אפליה על רקע פוליטי והשקפת עולמם של מפגינים, היא אפליה חמורה מאוד שיש לבטלה לאלתר ועל המשטרה להתנהל מול מפגיני הפלג הירושלמי בדיוק כפי שהיא מתנהלת מול אנשי השמאל בבלפור.

עו"ד בן גביר אומר בתגובה לעתירה כי "המשטרה לא מפסיקה לפגוע בזכויות אדם של הציבור החרדי ולמעשה מענישה ענישה קולקטיבית מבלי להבחין בין אזרחים ובין המפגינים השונים. כבר נקבע בבית המשפט העליון שהמכתזית והבואש הם אמצעים חמורים שיש להשתמש בהם רקק במקרים קיצונים אך המשטרה הפכה את השימוש בהם כשגרה כלפי הציבור החרדי. דם החרדים אינו הפקר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים