שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "להפסיק עם החרמות והפסילות האישיות"
נתניהו בסיעה
רה"מ התייחס להרכבת הממשלה בחלק הסגור של סיעת הליכוד ואמר כי "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. נתניהו זימן את ראשי גוש הימין לפגישה מחר
בנימין נתניהו | צילום: photocosmos1, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) בישיבת סיעת הליכוד לקבלת המנדט: "אזרחי ישראל, היום הטיל עליי נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה. זה הוטל עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי ליכוד ששוב ביססו את מעמדה של הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר בפער עצום מול מפלגה אחרת, ומול מיליון אזרחי נוספים שהצביעו למפלגות אחרות ורצו בבירור שנמשיך להנהיג את ישראל".

"אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות. אני ראש הממשלה של כולם. חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל, בדואים, צ'רקסים, יהודים וערבים".

"כדי לעשות זאת, הממשלה צריכה להיות אחודה הן במדיניות והן בפעולה. כדי לעשות זאת, עלינו להפסיק את הפסילות האישיות והחרמות. אני רואה בי ראש הממשלה של כולם, ימין ושמאל, ערבים ויהודים, ממשלה בראשותי תשלים את המלאכה שהתחלנו בחברה הערבית כולל מיגור הפשיעה. כך גם נהגנו בקורונה, בתכניות הסיוע לעסקים של כל אזרחי ישראל, בהשגת הסכמי השלום והביטחון, ששירתו את כל האזרחים. מה שמניע אותי הוא השליחות ההיסטורית, קיומה ועתידה של ישראל".

בדבריו התייחס נתניהו גם לסוגיה האיראנית. "בערב יום השואה אני חוזר על העיקרון היסודי – תמיד נדאג להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול מבקשי נפשנו", אמר. הוא גם דיבר על "מאבק בהחלטה האבסורדי של בית הדין בהאג להאשים את חיילינו, מפקדינו, בפשעי מלחמה" בהתייחסו להחלטה לפתוח בחקירה על פשעי מלחמה כביכול ברצועת עזה.

"אנחנו יוצאים ראשונים מהמגפה מכיוון שהקדמנו להביא את החיסונים. אם לא נחתום עכשיו על חוזה הרכש של החיסונים החדשים – מדינות אחרות יקבלו אותם, ולכן חייבים לאשר זאת בממשלה. אתמול קיבלתי דו"ח חיובי מאוד מבנק ישראל על מצב הכלכלה. בנוסף, קרן המטבע משדרגת את הדירוג הכלכלי של ישראל. אלה בשורות מצוינות, אבל זה לא סוף פסוק – יש לנו עוד המון עבודה ואנחנו חייבים להזניק את המשק שלנו לשיאים חדשים".

"הסכמי שלום עם העולם הערבי, זה אמיתי ואפשרי. יש לפחות עוד ארבע מדינות שנוכל לכרות איתם בהקדם בריתות שלום מה שישנה את מעמדנו בצורה דרמטית באזור. כל האתגרים הללו מחייבים ממשלת פעולה יציבה חזקה הומוגנית ולעשות זאת מהר ככל האפשר".

נתניהו התייחס להרכבת הממשלה בחלק הסגור של סיעת הליכוד ואמר כי "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה". בתוך כך, נתניהו זימן את ראשי מפלגות גוש הימין לפגישה שתתקיים מחר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים