שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "להשלים מתווה הפיצוי לנפגעי אסון מירון"
נתניהו לכץ
ראש הסגל במשרד רה"מ שיגר מכתב לשר האוצר ומנכ"ל הביטוח הלאומי וביקש לפעול בהקדם האפשרי להשלמת המתווה לפיצוי נפגעי אסון הר מירון
בנימין נתניהו ומשה גפני | צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

ראש הסגל במשרד ראש הממשלה אשר חיון שיגר בדקות האחרונות מכתב אל רה"מ נתניהו, שר האוצר כ"ץ, יו"ר ועדת הכספים גפני ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר בו מבקש לפעול בהקדם האפשרי להשלמת המתווה לפיצוי נפגעי אסון הר מירון.

"במסגרת דיוני ועדת הכספים של הכנסת מיום 18.5.2021 ביקש יו"ר הועדה ח"כ גפני ממנכ"ל הביטוח הלאומי להביא בפני הועדה מתווה לפיצוי משפחות נספי ופצועי אסון מירון". כותב ראש הסגל, "ואכן, בדיון לאחר מכן הציג מר שפיגלר בפני ועדת הכספים מתווה אשר מבוסס בעיקרו על ההסדר לפיצוי נפגעי אסון ורסאי".

"ועדת הכספים דנה במתווה, אשר היה מקובל על רוב חבריה, הסכם שאינו מצריך חקיקה ראשית אלא את אישור ועדת העבודה והרווחה בלבד", לאור האמור, מבקש ראש הסגל משר האוצר כ"ץ לפעול בהקדם האפשרי להשלמת המתווה כאמור.

ועדת הכספים קיימה לאחרונה דיון לעניין מקדמות לפיצויים לנפגעי אסון מירון. בפתח הדיון הציג מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר מתווה לפיו יפוצו נפגעי האסון במתווה דומה למתווה שהונהג באסון וורסאיי, לפיו עמלה ועדה לגבש תנאים לנפגעים ואח"כ ההליך עבר ליישום בפועל, כאשר נקבעו סכומים בגין פיצוי נפגע אחד או יותר במשפחה, כאשר הסכום גדל במצב בו מדובר במספר נפגעים במשפחה: "אנחנו חושבים שראוי להקים צוות בחקיקה שבמקרים כאלה יגיד מי ראוי לקבל את הפיצויים, אנחנו המלצנו על שרים או נציגים של משרדי האוצר והרווחה. אם מדובר במישהו שקיפח את חייו הפיצוי עבורו היה 80 אלף ואם היה 2 במשפחה הפיצוי היה 100 אלך לכל אחד. המאה הוא כמאה שלושים כיום עם הצמדה". שפיגלר ציין כי ההליך ניתן לביצוע בלי חקיקה ראשית אך עם התייעצות עם ועדת העבודה והרווחה.

ביעוץ המשפטי למשרד האוצר ציינו כי לעמדתם הנושא צריך להיות מוסדר בחקיקה ממשלתית ככל שרוצים לתת פיצויים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני תקף את הדברים: "מה הממשלה עשתה מאז האסון? צריך חוק ממשלתי? אז תביאו כזה. התחלתם במשהו בדיקה? חוזר, משהו?"

עלי בינג, נציג אגף תקציבים השיב כי במקרה אסון וורסאי פעלה המדינה באופן חריג מיתר האסונות לאורך השנים, וכי יש לבחון האם רוצים לפעול בהליך שונה באסון מירון: "עולה השאלה בנוגע לשיווין סוציאלי במקריי אסונות, החריג זה אסון ורסאיי, עושים מהלך כזה שיש טעם ערכי לכך. בסופו של דבר – עובדתית, מרבית האסונות במדינת ישראל, הנפגע מקבל את הפיצוי בהתאם למצבו מהביטוח הלאומי, לתפיסתנו מערך הביטחון הסוציאלי צריכה להיות שוויונית. זה בלי להחליט כרגע אם במקרה הזה מדובר במצב חריג שמחריג הליך אחר".

ח"כ גפני השיב לדברים: "ברגע שנוצר חוק ורסאיי נוצרה מציאות חדשה, לא יכול להיות שזה שונה מאסון ורסאיי, התרענו על האסון שיגיע במשך שנים והמדינה התעלמה". שפיגלר: "אנחנו פועלים לפי בקשת הוועדה להעמיד מתווה, מה שיוטל על הביטוח הלאומי. אין לנו גחמה לקחת דברים לא לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים