שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "להשמיד בניין בעזה גם במחיר מלחמה"
כוכבי לממשלה
הרמטכ"ל מפיק לקחים וקורא לממשלה לשנות את דרך התקיפה כך שהתגובה הישראלית תהיה חזקה ועוצמתית יותר, מה שיגרום להרתעה גדולה בהרבה
אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

שלושה ימים לאחר ההכרזה על הפסקת האש. הרמטכ"ל אביב כוכבי מפיק לקחים וקורא לממשלה לשנות את דרך התקיפה כך שהתגובה הישראלית תהיה חזקה ועוצמתית יותר, מה שיגרום להרתעה גדולה בהרבה לאנשי ארגון הטרור חמאס.

בהמלצותיו ממליץ כוכבי לדרג המדיני לתקוף מעתה בעוצמה בתגובה לכל ירי, שיגור או בלון נפץ. בכך הוא מבקש לשנות את המשוואה שהייתה קיימת עד היום, שבמסגרתה הכיל צה"ל את פעולות הטרור שיצאו מהרצועה. המדיניות הזו עלולה לגרור תגובה נוספת מעזה ולכן הוא הנחה את המטה הכללי להיערך לעוד סבב לחימה של כמה ימים מול חמאס שעלול להתחיל עם הרקטה הראשונה שתשוגר. "צריך יהיה לפנות מבנה ברצועת עזה עם תשתית טרור, ולהשמידו – גם במחיר גרירת צה"ל והאזור ליום קרב".

בנושא העברת הכספים מקטאר לארגון הטרור חמאס כוכבי ממליץ שהכסף לא יועבר באופן ישיר לחמאס השולט בעזה אלא לרשות הפלסטינית, דרך מנגנון מיוחד שיעביר אותו ישירות לאזרחים ולא להתעצמות ארגון הטרור. מהלך כזה הוא הכרחי לנוכח העובדה שחמאס השתמש בכסף לבניית יכולות חדשות כמו רקטות, כלי טיס בלתי מאוישים, מנהרות וקומנדו ימי. מאידך, הוא גם נפיץ מאוד, אולם בצבא מבינים שהוא מחויב המציאות, גם במחיר של התכתשות על בסיס קבוע.

הגישה טרם הוצגה באופן מסודר בפני שר הביטחון בני גנץ, ודעתו בעניין בשלב זה עוד לא ברורה, אך כבר כמה אלופים הביעו בה את תמיכתם. המטכ"ל יעסוק גם במדיניות התגובה לשיגורי בלוני הטרור בידי חמאס, המסכנים את חיי האזרחים ופוגעים קשות בשדות הנגב המערבי, כמו גם לפגיעות בגדר הגבול והבערת צמיגים המזהמים את אוויר הסביבה.

באשר להסדרה בין ישראל לחמאס – הדעות חלוקות במערכת הביטחון. גורמים בכירים בצה"ל אומרים כי בשביל למנוע משבר הומניטרי, נכון להאיץ את התהליכים כבר החל מהשבוע הבא, בתמורה לשקט מלא. מנגד, ישנם גורמים הסבורים כי בטרם ההסדרה, נכון להעמיק את מעורבות הרשות הפלסטינית בתהליך, ולא לדחוק אותה החוצה בזמן שחמאס ינהל אותו לבד. זאת, כדי לשפר את מעמדה האזורי של הרשות ובעיני הרחוב הפלסטיני.

לאור ההמלצות של הצבא די ברור שראש הממשלה בנימין נתניהו יתקשה להמשיך במדיניות ההכלה וההסדרה ובהעברת הכסף דרך הרשות הפלסטינית. הן גם סותרות את תפיסתו של נתניהו להחלשת הרשות וחיזוק חמאס, ולכן יהיה מעניין לעקוב כיצד בסופו של דבר תפעל ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים