שיתוף
תגובות
משפחה » להתחיל שנה במפגש עם המשפחה הגרעינית
זווית משפחתית
במהלך הסגר מחכים לפעמים כמה אתגרים • איך חוגגים חג רק בקרב המשפחה הגרעינית? • אספנו עבורכם כמה טיפים שיכולים להוסיף עניין ורוח לנשמה
ארוחה משפחתית | צילום: Nikita Khrebtov, שאטרסטוק

כידוע מחכה לנו חג מאתגר. שוב סגר, חג בצל משפחה גרעינית. עם כל הכיף והאהבה שלנו למשפחה, זה לא קל בכלל לוותר על מצוות החג בצל ההורים, אחים, משפחה מורחבת או חברים. יש כאלו שעבורם זו כל האווירה והחוויה שהופכת להרבה יותר עוצמתית. אך מי אנחנו בכלל? כה קטנים בעולמו של הקדוש ברוך הוא ושום דבר אינו תלוי בנו.

מה אפשר לעשות על מנת להכניס עוד תוכן ואיכות לנפש של כולנו? להפוך את האתגר לחוויה ואת החג להכי מרומם שיש.

אספנו עבורכן כמה טיפים שאולי יעניקו השראה. הטיפ הראשון הוא של דינה קורול, ביבליותרפיסטית (M.A) מלווה הורים וילדים בהתמודדויות יומיומיות. (מחברת הספרים "מדריך לרגשות להורים ולילדים" ו"מדריך למוגנות להורים ולילדים").

וכך היא ממליצה:

לפני ראש השנה אני מציעה לכתוב מכתב ברכה לכל ילד (אפשר לעשות זאת כבר מגיל שנתיים. פשוט נקריא לילד את מה שכתוב). מילה כתובה עושה רושם עז על ילדים ומדגישה להם כמה הם אהובים וחשובים לנו .

הרבה ילדים שומרים את הברכות האלה לאורך שנים. גם אם הן לא נשמרות בצורה פיזית, הן בוודאי מוצאות מקום מיוחד בנפש הילד. זאת דרך נפלאה לחבר ילדים לחוויית החג, על -ידי גילוי אהבה וקרבה אימהית. הקשר הרגשי הזה מהווה בסיס להטמעת הערכים הקדושים שלנו. את הקשר הזה תמיד אפשר לטפח, גם בזמנים העמוסים ביותר.

עוד הווי משפחתי:

צרו לכם במהלך החג שעות משפחתיות, שבו יחד ותעשירו את הלב ואת הנפש.

לדוגמה:

סיכום שנה אישי: כל אחד יסכם בתורו, במילים שלו, כיצד נראתה השנה שלו, במה נראה לו שהצליח, במה הוא רוצה להצליח יותר, כיצד הקורונה השפיעה עליו וכו'.

הודיה – כל אחד בתורו יודה להקב"ה על דבר משמעותי שקרה לו השנה. אפשר להרחיב את זה ולהודות גם לכל אחד ואחת מבני הבית באופן אישי על דבר מסוים.

איחולים – כל אחד בתורו יאחל לכל בן משפחה, איחול אישי עבורו – מהלב.

הזדמנות נפלאה להתחבר, להתקרב, להתפלל, להודות ולאחל. שתהיה לנו שנה נפלאה. אמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים