שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » להתרחק מסביבת מעשנים ולזכור שסיגריה אחת עלולה לקלקל
יום ללא עישון
לשנות שגרה, להיות עסוקים ולא לשכוח מסטיק ללא סוכר בפה • מומחי המחלקה לחינוך וקידום בריאות בכללית מעניקים המלצות למתקשים בתהליך הגמילה מעישון
העישון מסוכן | צילום: Ezume Images, שאטרסטוק

לכבוד יום ללא עישון שמצויין היום (31.5) בכל רחבי העולם, מגישים מומחי המחלקה לחינוך וקידום הבריאות בכללית המלצות למעשנים שהחליטו להיגמל או כאלו שנמצאים בתהליך הגמילה.

תשברו שגרה  – שנו את שגרת היומיום כדי לשבור את דפוס ההרגל: לשנות את סדר הדברים שעושים, בעיקר את שגרת הבוקר, לאכול צהריים במקום אחר מהרגיל, אם רגילים לעשן לאחר שתיית קפה – להשתדל בתקופת הגמילה לא להרבות בשתיית קפה ולהרבות בשתיית מים

הרחק ממעשן –  להשתדל לא להימצא בחברת מעשנים (זהו רק אמצעי זמני), לזרוק את כל הסיגריות והגפרורים, להחביא את המצית והמאפרות (אפשר לעשות זאת עד כשבועיים מיום הפסקת העישון).

לנקות את האווירה – נקו את הבגדים, כדי להיפטר מריח הסיגריות, לארגן סביבה נקיה ורעננה מסביב – בבית ובעבודה, לעשות ניקוי שיניים במאמץ להשאיר אותן לבנות ונקיות.

פינוקים על הצלחות – לערוך רשימת קניות אישית או לקרובים – בכסף שייחסך מאי קניית סיגריות לקנות מתנה או לחגוג את ההתחלה.

לשנן את המטרה – כשהדחף לעשן מגיע, להזכיר קודם כל, שהוחלט להפסיק לעשן ואין מעשנים יותר, לחשוב מדוע הוחלט להפסיק את העישון: לשנן את הסיבות העיקריות בגללן הוחלט להפסיק לעשן.
להמתין מעט –  הדחף לעשן נראה לעיתים ממושך, אך כשהוא מגיע – להסתכל בשעון, להמתין מעט ולהיווכח שהוא חולף מאליו כעבור כמה שניות או דקות מועטות.

למצוא תעסוקה – כשהדחף לעשן מגיע, לקום להסתובב, או לעשות דבר מה אחר. להעסיק את הידיים, למצוא עיסוקים שקשה לעשן בהם (גינון, פעילות גופנית, רחיצת המכונית, רחצה). לשים משהו בפה: ירק כלשהו, פופקורן, סוכרייה או מסטיק ללא סוכר.

הכי חשוב: אפילו לא סיגריה אחת! – לזכור שסיגריה אחת עלולה לקלקל ניסיון מוצלח, לכן לא להתפתות לעשן אפילו סיגריה אחת. גם אם בכל זאת מעשנים – לא להתייאש ולא להרפות מהמאמצים, להפסיק מיד לעשן ולחזור למסלול הגמילה מעישון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים