שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "מי שלא צריך לחיות – שלא יישארו בחיים"
דו"צ מסכם
תא״ל זילברמן: "העלנו באזור 12 עשרות כלי טיס ומטוסים שמוכנים לתקיפה מעל שמי עזה עם עשרות מטרות מוכנות. לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, נורו כ-40 רקטות"
| צילום: סוכנות שהאב

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, התייחס הבוקר (שישי) בשיחה עם כתבים לאירועי הלילה: "רצינו להבטיח שלא יהיה מטח משמעותי על ידי חמאס. העלנו באזור השעה 00:00 עשרות כלי טיס ומטוסים שמוכנים לתקיפה מעל שמי עזה עם עשרות מטרות מוכנות, העברנו את המסר שבמידה ויהיה מטח משמעותי אנחנו נתקוף".

"לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, נורו כ-40 רקטות ש- 90% מהן נופלות בשטח פתוח והשאר יורטו, לא היה צורך בתכנית הפוטנציאלית אז שחררנו את המטוסים וכלי הטיס בחזרה למקומם, לא זיהינו ניסיון לפגוע בכלי טיס או בכלים ימיים. מאז 02:00 לא זיהינו ירי לכיוון ישראל".

"אנחנו עושים הערכת מצב, באיזור הצהריים נקבל החלטות על חזרה לשגרה. נעדכן את הנחיות פיקוד העורף בשעות הקרובות. כרגע רוב כוחות התגבור וכלל יכולות האיסוף, האווירים והקרקעיים שפעלו במבצע עדיין פרוסים בשטח".

זילברמן הציג לכתב נתוני סיכום המבצע הראשוניים: "שאפנו להשמדת הפרוייקט האסטרטגי של חמאס, השמדנו כ-100 קילומטר של תת קרקע, סיכלנו בערך 25 בכירים ו-200 פעילים. פגענו בערך 340 תשתיות של תמ"ס, בורות שיגור ומפקדות. 570 רקטות ומשגרים. פגענו בכ- 230 ביכולות רקטות קרקע קרקע, ששיגרו לטווחי הביניים. תקפנו כ-70 משגרים רב קניים. היו לנו 35 פגיעות בנכסים של מרגמות".

"פגענו פגיעה קשה ביכולות הייצור והתעצמות של חמאס, סדנאות פיתוח ומכוני מחקר, שנועדו גם לשדרוג אמל"ח. תקיפת מבני משטר – 10 משרדים של ממשל חמאס, 11 מטרות בטחון פנים ו- 5 בנקים שמנהלים כספי טרור. תקיפת תשתיות טרור – כולל עשרות מחנות ומוצבים, עשרות חדרי פיקוד שחלקם היו בתך חדרי פעילים ו-9 בניינים רבי קומות שמשמשים תשתית לפעילות טרור".

הגנה קרקעית: "סיכול פשיטות. עשרות תוואים של מנהור התקפי – מבנים, ופתחים שסייעו למנהרות תקיפה. עשרות מטרות של מערך הנ"ט. 7 איומים אווירים – כל מה שעף באוויר שאינו רקטה, כולל מל"טים ומצנחי רחיפה ו-2 איומים ימיים".

"יירטנו כ-90 אחוז מהרקטות ששוגרו לעבר ישראל, זה נתון שאנחנו מתחקרים כל הזמן, וזה האחוז שאנחנו יודעים לעמוד מאחוריו.. את יתר הנתונים נשלים בימים הקרובים, כשיהיו, נוציא בצורה מסודרת. עשינו כל מה שאפשר במהלך המבצע כדי לוודא שאנשים שלא צריכים להיות בחיים לא ישארו בחיים", דברי זילברמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים