שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לוחם צה"ל נפצע אנוש – צה"ל תקף ברצועה
תקרית חמורה
שמו של הלוחם סמ"ר בראל שמואלי, בן 21 מבאר יעקב הותר לפרסום הלילה, ככל הנראה במהלך העימותים התקרב מחבל חמוש באקדח וירה ככל הנראה מטווח אפס
תקיפה בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

חיל האוויר תקף אמש (מוצ"ש) ברצועת עזה יעדים של חמאס, זאת לאחר העימותים על הגבול שבהם נפצע באורח קשה לוחם מג"ב שנורה ונפגע בראשו – סמ"ר בראל שמואלי. בתום הערכת המצב שבוצעה בצה"ל, הוחלט לתגבר כוחות באוגדת עזה ובמערך כיפת ברזל. עם זאת, לא הוטלו הגבלות על הרצועה, ומעבר כרם שלום נפתח הבוקר למעבר סחורות מישראל לרצועה. מתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "אין שינוי במדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה".

כזכור, במהלך השבת, חמאס ערך את עצרת במרחק של קילומטר מהגדר, כאשר במהלכה התקרבו פורעים אל טווח אפס מהגדר והחלו בעימותים עם כוחות צה"ל במקום, מדובר צה"ל נמסר: "בשבוע האחרון נערכו בפיקוד הדרום להפרות הסדר, הגבירו כוננות ותוגברו בסד״כ ימ"ס מג"ב וצלפים מיחידות מיוחדות שהוצבו במרחב הגדר. במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים".

במהלך העימותים התקרב מחבל חמוש באקדח וירה ככל הנראה מטווח אפס, לתוך חרך הירי בחומה ופגע בלוחם צה"ל באורח אנוש.

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו. הפרות הסדר נמשכו כשלוש שעות. כלל המפגינים פוזרו".

שמו של סמ"ר בראל שמואלי, בן 21 מבאר יעקב הותר לפרסום הלילה לאחר שנפצע אנוש מירי בראשו במהלך ההתפרעויות סמוך לגדר. הוא נותח בראשו בבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבו מוגדר אנוש. במערכת הביטחון בודקים מאיזה כלי נשק נפגע הלוחם – אם מאקדח או ירי צלפים מרחוק שכוון לעבר עמדת בה עמד שמואלי.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר לאחר פרסום פציעתו של החייל: "אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים". עוד הוסיף שבתאי: "בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו".

כזכור, ההתחממות בדרום מתרחשת ברקע ירי הרקטה לעבר שדרות מוקדם יותר השבוע בפעם הראשונה מאז מבצע שומר החומות, שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. צה"ל לא הגיב לשיגור הרקטה וראש הממשלה נפלתי בנט אמר: "נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים