שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » לחיצת כפתור שגויה השביתה עשרות אתרים
תקלה בקלאודפלייר
עשרות אתרים גדולים בארץ הושבתו לאחר שהשרת עליהם "רוכבים" קרס מעומס, בעקבות לחיצת כפתור שגויה
מטה חברת קלאודפלייר בסן פרנסיסקו, קליפורניה, ארה"ב | צילום: By Michael Vi, שאטרסטוק

בעקבות טעות אנוש חמורה של מהנדס בחברת שירותי הענן קלאודפלייר (Cloudflare), המספקת שירותי אחסון וגיבוי אתרים, כמו גם את שירות ה-DNS החינמי 1.1.1.1, הושבתו עשרות אתרים למשך שעה ונמנעה הגישה אליהם.

האירוע התרחש השבוע, כאשר בחברה התקבלו פנויות רבות על עומס בשרת מסוים של החברה בחוות השרתים. זאת, לאחר שבמהלך ניסיון של מהנדסי החברה לעדכן הגדרות של נתב במרכז השרתים של החברה באטלנטה שבג'ורג'יה, טעה אחד המהנדסים ובלחיצת כפתור לא נכונה העמיס את כל הכתובות על אותו שרת במקום להסיר ממנו, מה שגרם לכך שיופנו אליו כתובות מהנתבים של החברה ממקומות שונים ברחבי העולם כולל ערים לוס-אנג'לס בקליפורניה, דאלאס בטקסס, שיקגו באילינוי, וושינגטון הבירה, ניוארק שבניו-ג'רזי, פורטו אלגרה וסאו-פאולו בברזיל, לונדון, פריז, אמסטרדם, פרנקפורט, שטוקהולם, סנט-פטרבורג ומוסקבה.

כתוצאה מכך, נעצרה תנועתם של אתרים רבים, למשך שעה. בין האתרים שנפגעו ניתן למנות את המשחק Leage of Legends, אתר הקוד הפתוח GitLab, שירות הצ'ט לגיימרים Discor, קורא ה-RSS הפופולארי Feedly, שירות החנויות המקוונות Shopify, פלטפורמת הבלוגים Medium, אתר התמיכה באמנים Patreon ובאופן אירוני גם אתר DownDetector שכל תפקידו לדווח על נפילות של אתרים אחרים. כמו"כ, משתמשים בשירות 1.1.1.1 לא יכלו לגשת לאתרים שאינם מאוחסנים על ידי החברה, משום שגם השירות להמרת כתובות אתרים לא הגיב.

בעקבות החשש מפני תקיפת סייבר אפשרית הוציאה החברה הודעה רשמית בטוויטר ובאתר כי אין מדובר בתקיפה או פריצה לשרתיה וכי מדובר בטעות אנוש. בנוסף, הבהיר מנכ"ל החברה כי המהנדס שביצע אותה לא יפוטר, מאחר והוא לוקח אחריות על כך שלא השכיל מלכתחילה להנחות את צוות החברה לבנות מנגנונים שיידעו להתמודד עם עומס כמו זה, שניסיון התיקון שלו חולל את התקלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים