שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לחץ על המשותפת לא להצביע בעד פיזור הכנסת
הבטחות לתקציבים
בקואליציה סבורים כי אם הרשימה הערבית תודיע בפומבי שתצביע נגד פיזור הכנסת – ח"כים שחושבים על עריקה יבינו שאין בחירות ולא ימהרו לפרוש
ח"כ אחמד טיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בקואליציה מחפשים פתרונות כיצד לשרוד אחרי פרישתה של ח"כ עידית סילמן, ומפעילים לחץ כבד בימים האחרונים על הרשימה המשותפת, בתקווה שלא תצביע בעד פיזור הכנסת. בקואליציה מנסים למנוע הצעה שכזאת אבל בעיקר מנסים להשיג הסכמה פומבית שתגרום לעריקים נוספים בקואליציה, בעיקר בימינה – שלא לערוק.

ההשערה בקואליציה שבמידה והרשימה המשותפת תודיע פומבית שתצביע נגד פיזור הכנסת, ח"כים שחושבים על עריקה יבינו שאין בחירות באופק ולא ירצו להישאר "תלויים באוויר". כך מפרסם הבוקר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

בימים האחרונים גורמים פוליטיים בקואליציה פנו לבכירי הרשימה המשותפת והציעו הצעות אותן מגדירים בקואליציה מרחיקות לכת. ההצעות שקיבלו אנשי הרשימה המשותפת נוגעות בתקציבים למגזר הערבי, תמיכה בחוקים "אזרחיים" של חברי הרשימה המשותפת שייטיבו עם הציבור הערבי ועוד.

עוד פורסם, כי מלבד הטבות מעשיות, בקואליציה לוחצים על אנשי הרשימה המשותפת בטענה כי פירוק הממשלה הנוכחית והליכה לבחירות עשויה להקים ממשלה עם סמוטריץ' ובן גביר הנחשבים כידוע קו אדום בעיני אנשי הרשימה המשותפת.

בתוך כך , אמש (שישי) התראיין יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בערוץ 12 ואמר: "עדיין מוקדם לדבר על פיזור הכנסת", לדבריו "נתניהו הוא הבן אדם המסוכן ביותר במדינה. בעשור הטוב ביותר שהוא דיבר עליו – האוכלוסייה הערבית ידעה מה זה חוק הלאום, מה זה חוק קמיניץ ומה זה הסתה מתמשכת".

עוד הוסיף עודה כי "אנחנו הכי רחוקים מהליכוד, כך היינו וכך נישאר, במיוחד עם הליכוד של היום עם בנימין נתניהו", ציין. "אידיאולוגית אנחנו הכי רחוקים מהם. האמת היא שאנחנו ומרצ היחידים שלא היה לנו קשר עם בנימין נתניהו כל הזמן שהוא היה בממשלה". לדברי עודה "אם מישהו חושב שאנחנו נהיה שותפים של נתניהו לאי אמון קונסטרוקטיבי – אין מצב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים