שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "לחקור את ניסוי הטילים של איראן"
ארדן לאו"ם
בצל הניסיונות לחידוש הסכם הגרעין, חשף שגריר ישראל באו"ם בפני מועצת הביטחון עוד הפרה איראנית: שיגרה טילים המסוגלים לשאת עליהם ראשי נפץ גרעיניים
טילים איראניים | צילום: Anton_Medvedev, שאטרסטוק

בשעה שארה"ב ומעצמות העולם עושות מאמצים לחזור להסכם הגרעין עם איראן, חושפת ישראל כי איראן ביצעה ניסויים בטילים בליסטיים שמיועדים לשאת ראשי חץ גרעיניים – כך דיווחו אריאל כהנא, דמיאן פצ'טר וארז לין ב'ישראל היום'.

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, שלח אתמול מכתב תלונה רשמי לחברות מועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ובו חשף את המידע אודות הניסויים שערכה טהרן בחודשים האחרונים, במסגרתם משמרות המהפכה שיגרו מגוון טילים בעלי יכולת לשאת ראש קרב גרעיני, המהווה הפרה של החלטה 2231.

ארדן דרש מחברות המועצה לגנות את הפעילות האיראנית. הוא כתב ל־15 החברות כי: "על מועצת הביטחון להגיב לאיומים על השלום והביטחון העולמי המגיעים מכיוונה של איראן. חברות המועצה צריכות לחקור את המידע שישראל חשפה בפני המועצה ולדווח על זה במסגרת הדו"ח הקרוב בנושא החלטת 2231. כפי שהבהרנו בעבר – ישראל תגן על אזרחיה ועל ריבונותה בכל היכולות שבידיה".

ארדן מפרט במכתב את סוג הטילים ששיגרה איראן ואת יכולותיהם והוא כתב כי במהלך תרגיל צבאי בשם "הנביא הגדול 15", שערכה איראן באמצע ינואר, שוגרו טילים לטווחים שונים. בין היתר, הטיל "סגי'ל" המסוגל לשאת ראש נפץ של 650 ק"ג ובעל טווח של עד 2,000 ק"מ; הטיל "גאדר", שיכול לשאת ראש נפץ של 650 ק"ג לטווח 1,900 ק"מ, ואחרים.

ארדן הזהיר כי: "ההתקדמות הטכנולוגית הזו מדגישה שוב את הקשר ההדוק בין תכנית החלל האיראנית והתוכניות הצבאיות, הפועלות במקביל, כדי להביא לפיתוח יכולתה לשאת ראשי נפץ גרעיניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים