שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האפליה במלחמה בסוכרת – לחרדים אין תקציב ייעודי
הורוביץ יטפל
בשאילתה שהגיש ח"כ יעקב אשר לשר הבריאות ניצן הורביץ הוא ציין כי "במלחמה במחלת הסכרת המדינה נדרשת להשקיע משאבים רבים לקידום מודעות ציבורית לאורח חיים בריא
ניצן הורביץ | צילום: משרד הבריאות

למרות שמנתוני משרד הבריאות עולה כי במגזר החרדי ישנה תחלואת סוכרת גבוהה מהממוצע, הממשלה לא ייחדה כל תקציב ייעודי להילחם בכך.

בשאילתה שהגיש ח"כ יעקב אשר לשר הבריאות ניצן הורביץ הוא ציין כי "במלחמה במחלת הסכרת המדינה נדרשת להשקיע משאבים רבים לקידום מודעות ציבורית לאורח חיים בריא, מה סך התקציב שמופנה כיום לנושא, כמה מתוכו מיועד לפעילות במגזר החרדי, כמה במגזר הערבי, וכמה במגזר הכללי".

שר הבריאות ניצן הורביץ השיב כי "משרד הבריאות מפעיל תוכנית לאומית שנקראת אפשרי בריא בסך 32 מיליון שקל, אך התקציב אינו צבוע עבור מגזר זה או אחר". עם זאת הוסיף כי "יש את העניין של המס על המשקאות מתוקים ובמסגרת התקציב זה משהו כמו 19 מיליון שקלים, ששליש ממנו הוקצה לטיפול בסכרת כי המפתח לסכרת הוא מאכלים ומשקאות מתוקים ובמסגרת זו מתוכננת פעילות ייעודית במגזר החרדי, אבל אני לא יודע להגיד איזה חלק בדיוק. אני גם לא יודע איך למדוד את זה, כל מי שמגיע למרפאה מקבל טיפול לא מסתכלים אם הוא חרדי או ערבי?".

ח"כ אשר לא ויתר: "אתה אומר שהתקציב לא צבוע לפי מגזרים, כשרק לאחרונה התבשרנו שתוכנית לצימצום סוכרת בחברה הערבית מתוקצבת ב-650 מיליון שקל בגלל שיש אצלם תחלואה גבוהה, אבל בחברה החרדית לצערי יש גם המון מקרים ביחס לחברה הכללית".

"אני לא מדבר על טיפול, אני מדבר על הסברה לציבור. לדוגמא, יש אתר שנקרא אפשרי בריא, אבל הציבור החרדי לא צורך אינטרנט, המדיה הזאת פחות עובדת בחברה החרדית. צריך לחפש חלופות אחרות".

אשר הוסיף והסביר: "כמו שבחברה הערבית, הממשלה מבינה שיש שם אחוזים גבוהים של חולים ואף מתחשבת בכך בתקצוב, כך נדרש לעשות גם בציבור החרדי, שהממשלה תתחשב, ולכן אני שואל מה אתה מתכונן לעשות כדי להגביר את המודעות וההסברה בציבור החרדי, וברור שנדרשת פה תוכנית ייעודית".

השר הורביץ השיב כי הוא מקבל את הדברים, "זה חשוב מה שאתה אומר, אני לא יודע להגיד לך לגבי האחוזים בחברה החרדית אבל מאמין שאם אתה אומר אז אתה יודע. אבקש ממנהל אגף התזונה במשרד הבריאות לבוא איתי בדברים, נבחן איך זה עובד מול הרשויות המקומיות ומוסדות החינוך ונקדם את הנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים