שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ליאון למשטרה: "הפסיקו מיידית את השימוש בבואש"
"תגובה לא מידתית"
במהלך ההפגנה השתמשו השוטרים באלימות כלפי המפגינים תוך שימוש במכתזית חרף הדיונים בכנסת הנערכים בנושא המטרה למנוע שימוש בבואש באזור שכונות מגורים
ראש עיריית ירושלים משה ליאון | צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים של שימוש בבואש המשטרתי כאמצעי לפיזור הפגנות שוחח הערב (מוצ"ש) ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בחומר הבואש שגורמים נזקים לבתי תושבים לסביבה כולה.

בתום השיחה אמר ראש העיר: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת.

"ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".

"ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר ואני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה".

כזכור, מאות אנשים הפגינו אמש במחאה סוערת לציון יום השנה להרג הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לאחר מרדף משטרתי. המפגינים מחו ודרשו מהמשטרה ומח"ש להפסיק את הטיוח ולחקור את השוטרים.

כוחות המשטרה שפועלים בסמוך לגשר המיתרים עצרו מפרי סדר במהלך הערב. בסה״כ נעצרו עד כה למעלה מ-20 חשודים בגין הפרות סדר והתפרעויות אלימות.

במהלך ההפגנה השתמשו השוטרים באלימות כלפי המפגינים תוך שימוש במכתזית חרף הדיונים בכנסת הנערכים בנושא המטרה למנוע שימוש בבואש באזור שכונות מגורים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים