שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן: "בישראל עליית המחירים המתונה בעולם"
לפיד איים
לפיד: "הרשתות הגדולות צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: דוברות ישראל ביתנו

סיעות הכנסת התכנסו היום (שני) לישיבות סיעה, בין היתר שר האוצר אביגדור ליברמן שאמר "אין משמעות להגבלות בימינו, לא ניתן לזה יד". ראשי סיעות הקואליציה התייחסו בדבריהם לירידה בתחלואה בווריאנט אומיקרון ולמחאת העצמאים ובעלי העסקים.

שר האוצר ליברמן התייחס לעליות המחירים הגדולות בתחומים רבים במשק: "זו העלייה הכי מתונה בעולם. בבריטניה עלה החשמל ב-34%. אי אפשר להתעלם מעליית המחירים. הנפט עלה – לשיא של עשרות שנים, הגז עלה וההובלה הימית עלתה ב-640% מתחילת הפנדמיה".

שר האוצר המשיך ומתח ביקורת על העלאת המחירים הגורפת ברשתות השיווק: "יחד עם זה, בכל נושא ההתייקרות לא ניתן לנצל את המצב באופן ציני. אנחנו מסתכלים על מאזנים של החברות, על הרווחיות, על משיכת הדיבידנדים וגם על שער החליפין של השקל מול מטבעות. כשאני מסתכל על כמה יצרנים אני מזהה ניצול ציני".

הורוביץ: "מספר החולים קשה עלול לעלות, אסור להקל ראש עכשיו"

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בפתח ישיבת סיעת מרצ לירידה בתחלואה בווריאנט אומיקרון בימים האחרונים. לדבריו, התחלואה אומנם יורדת, אולם העומסים בבתי החולים עדיין קשים מאוד. "יש מקום לאופטימיות, אך אסור להקל ראש עכשיו וחייבים להמשיך להקפיד על אמצעי הזהירות גם בימים הקרובים, דווקא בסופו של הגל".

הורוביץ מתח ביקורת על ראש האופוזיציה נתניהו: "בשבוע שעבר קיבלנו תזכורת למדיניות הסגרים שהנהיגה ממשלת הנאשם, ששחרר עוד סרטון שנועד לחבל בשגרת החיים של התלמידים, המורים וההורים. אלוף ההשבתות שניהל את המשבר בצורה סקטוריאלית וניסה לנצל את המשבר לצרכיו האישיים ממשיך לנסות לזרוע פניקה וכאוס, אך הציבור לא קונה את זה".

"ההחלטה לביטול הבידודים לתלמידים היא החלטה ערכית כללית והחלטה בריאותית מאוד נכונה", אמר הורוביץ. על הפגיעה בכלכלה אמר: "החובה שלנו היא לבדוק אילו עסקים ועובדים נפגעו ולגבש תוכנית פיצוי עבור מי שזקוק להם כדי להתאושש מהפגיעה".

על אלימות המתנחלים הגוברת בימים האחרונים אמר הורוביץ מפורשות: "יש כאן פעילות מאורגנת, ניסיון מכוון לגרום להסלמה באלימות גם כדי לגרום לפגיעה ביציבות הקואליציה. הממשלה תמשיך לעשות דברים חשובים לטובת כל הציבור, אבל לא נעצום עיניים מול האלימות הפרועה הזאת".

לפיד: "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק את העצמאית בחיים"

שר החוץ לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד למחאות בעלי העסקים בימים האחרונים: "העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים, לשמור על אבטלה נמוכה, ולוודא שהם עוברים את התקופה הקשה. אסור להפקיר אותם".

לדבריו של לפיד, המתווה למען העצמאים ובעלי העסקים יביא תחילה לדחיית תשלומי המס, ואז לפיצוי מול ירידה בהיקף ההכנסות שלהם. "זה יאפשר לנו להתמקד בענפים שנפגעו הכי קשה", אמר, "תרבות, אירועים, תיירות, חנויות שהן לא חלק מרשתות".

לפיד הצטרף לביקורת שמתח שר האוצר ליברמן על רשתות השיווק והיצרנים שמעלים לאחרונה מחירים: "הרשתות הגדולות צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים