שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן דורש לקעקע את הזהות היהודית
ממשלת שמד
הדרישות האנטי דתיות של איווט: "חוק הגיוס, חוק ברית הזוגיות, ביטול המונופול על הכשרות, ביטול חוק המרכולים, מתן אפשרות לכל רב עיר להקים בית דין לגיור"
ליברמן | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מציג הבוקר את הדרישות הקואליציוניות של מפלגתו: "בימים אלו החל משא ומתן אמיתי על הקמת קואליציית שינוי ורצוי שהתהליך יסתיים מהר ככל הניתן. בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות לרבות הסבב האחרון היינו שקופים, ברורים ועקביים. התחייבנו במערכת הבחירות האחרונה להמליץ על ראש המפלגה מגוש השינוי עם מספר המנדטים הגבוה ביותר וכך גם פעלנו בסבבי ההתייעצות עם הנשיא".

למרות שהצביעו נגד חוקי ימין, ליברמן טוען כי "ישראל ביתנו היא מפלגת ימין קלאסית ברוח ז'בוטינסקיאית – הן בנושאים מדיניים, הן בנושאים חברתיים-כלכליים והן בנושאי דת ומדינה. בשנים האחרונות התקיים תהליך של הנדוס תודעה שיצר בלבול מוחלט של המושגים גם בקרב הציבור הרחב וגם בקרב אנשי התקשורת. הניסיון לנכס את הגישה הדתית-משיחית לימין נוגד את העובדות והאמת ההיסטורית".

"במשא ומתן הקואליציוני אנחנו נשמור על הערכים שלנו לצד התחשבות בעמדת השותפים הפוטנציאליים שלנו. אנחנו נעמוד על כך שהסכם הקואליציוני יכלול בתוכו", המשיך יו"ר המפלגת האנטי דתית והציג את רשימת הדרישות שלו לממשלת שמד: "חוק הגיוס ללא שינויים כפי שעבר בקריאה הראשונה בכנסת (בחודש הראשון לכהונת הממשלה). חוק ברית הזוגיות. ביטול המונופול על הכשרות. ביטול חוק המרכולים והעברת הסמכות בנושא פתיחה וסגירת עסקים בשבת לשלטון המקומי. הפיכת המועצות הדתיות למחלקות לשירותי דת ברשויות המקומיות לטובת צמצום בירוקרטיה, חסכון ומינהל תקין. מתן אפשרות לכל רב עיר להקים בית דין לגיור בחקיקה. קידום לימודי ליבה במגזר החרדי באמצעות חיזוק מערך בתי הספר הממלכתיים-חרדים וחיזוק מוסדות נוספים שבהם נלמדים לימודי ליבה".

הדרישות של בתחום הכלכלי: "המדיניות הכלכלית אותה נוביל תביא לשינוי סדרי העדיפויות ותיתן ביטוי לכך שכל אחד שמשרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים יזכה לא רק למחיאות כפיים וסיסמאות אלא להערכה מוחשית וצעדים מעשיים, בתוך כך: מתן אפשרות לחיילים להשלים בגרויות תוך כדי שירות, חיזוק פרויקט ממדים ללימודים (לימודי תואר ראשון בחינם לחיילים קרביים וחיילים בודדים משוחררים) והעלאת שכר החיילים ב-50%".

בנוסף, דורש איווט: "נעמוד על אישור תקציב דו שנתי לשנים 2022-2021. נייצר צמיחה באמצעות הפעלת פרויקטים לאומיים בעיקר בתחום התשתיות, תוך צמצום הבירוקרטיה באמצעות חקיקת חוק פרויקטים לאומיים (דוגמת חוק כביש חוצי ישראל וחוק הוללים). נפעל לראשונה בתולדות ישראל להקים יישוב דרוזי חדש, כמו כוכב יאיר, מודיעין וחריש, גם לבני העדה הדרוזית מגיע יישוב מודרני עם סטנדרטים גבוהים. נוביל תוכנית מקיפה לילדי הגן והוריהם ע"י מעונות יום חינם עד השעה 17.00 כאשר הזכאות תהיה בהתאם למיצוי כושר ההשתכרות – כלומר, ששני בני הזוג עובדים. יחוקק חוק הכנסה מינימלית לקשיש בגובה 70% משכר המינימום".

"לצד סוגיות אלה נמצאות סוגיות רבות נוספות אותן נקדם, ביניהן", ממשיך יו"ר מפלגת ההסתה: "הגבלה לעד 2 קדנציות בכהונת ראש ממשלה, איסור על ח"כ עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה, חוק חובת הצבעה ביום הבחירות (ע"י אי תשלום על יום השבתון במידה שלא הצביעו), הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא אסון הר מירון וועדת חקירה ממלכתית נוספת שתתמקד בבחינת פעילות הממשלה בטיפול בקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים