שיתוף
תגובות
כללי » ליברמן: "הח"כים של ש"ס ויהדו"ת צבועים"
ממשיך להשתלח
בישיבת סיעה תקף ליברמן את ש"ס ויהדות התורה: "במקום להתגייס ולתמוך בחוק העושר הם מטרפדים אותו, מה שמצביע שוב על הצביעות האופיינית שלהם"
אביגדור ליברמן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' אמר שר האצור אביגדור ליברמן "אני מתרגש לעיתיים נדירות אבל היום אני באמת מתרגש לקראת דיוני התקציב שיחלו מחר אחרי הפסקה של שלוש שנים וחצי. בסופו של דבר לקראת יום שישי מדינת ישראל סוף סוף תחזור רשמית למצב נורמלי עם תקציב מדינה לשנים 2021-2022".

עוד מדבריו של השר ליברמן: "המציאות הזאת של הפסקה של שלוש שנים וחצי, בניגוד מוחלט לצורכי המשק, תוך כדי פגיעה קשה בכלכלת ישראל, הייתה בגלל אינטרסים של איש אחד. מדובר בתקציב הכי חברתי, עם מספר רב של שינויים, רפורמות וחקיקות פיסקליות".

"מבחינת היקף התקציב והרפורמות מעולם לא התקבל תקציב דומה, מדובר בתקציב עם מנועי צמיחה שלא היו כאן אף פעם. אישרנו תוספת לבריאות, תוספת לביטחון, תוספת לניצולי שואה, תוספת לחינוך בלתי פורמלי, כדי שלא יצטרכו לקבץ נדבות בפני ח״כים ולוביסטים, כל זאת ועוד נכנס לבסיס התקציב, דבר שלא קרה מעולם".

ליברמן התייחס אף לתשתיות במדינה: "גם בנושא הצמיחה, קידמנו את ״המטרו״ שהיא התוכנית הכי גדולה בישראל ועוד מפעלים רבים בתחום האנרגיה וניקוז המים, בין היתר מוביל מים מאיילון לכיוון הים, ומפעלים בתחום האנרגיה, המדע והתקשורת בסכום של מיליארדי שקלים. לכן מבחנתי זהו יום חשוב מאוד גם למדינת ישראל וגם למשק".

וכמובן לנושא ה'חם' של האקלים: "הנושא שכולם מדברים עליו היום זה כמובן נושא האקלים בוועידה שנפתחת בגלאזגו. אני חושב שמעבר לנאומים, חשובים הצעדים המעשיים ולכן בדיוק היום התחלנו עם אותו נושא של מס על כלים חד פעמיים. ואני רוצה להדגיש פעם נוספת, הצעד הוא לא מכוון נגד אף אחד, אלא הוא בעד האקלים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותו היקף ושימוש כמו שנעשה עד היום בכלים חד פעמיים, זה לא הולך יחד עם ההתחייבויות שלנו כלפי הקהילה הבינלאומית בנושא האקלים".

לקראת סיום נאומו תקף ליברמן את המפלגות החרדיות: "דוגמה בולטת למה שקורה בכנסת, בקרב שתי סיעות בעיקר, ש״ס ויהדות התורה, שמנסים לטרפד את חוק הקמת קרן העושר. אותו חוק שאמור לקחת מס מרווחים עודפים מניצול משאבי טבע לטובת נושאי רווחה וחינוך. במקום להתגייס ולתמוך בחוק בזמן שהרבה טייקונים מנסים להפעיל לחץ על הממשלה ועל משרד האוצר ועלי, דווקא ש״ס ויהדות התורה מושכים זמן ומנסים לטרפד את החוק מה שמצביע שוב על הצביעות האופיינית שלהם".

"לגבי הקואליציה, היא מגובשת, יש לנו מחויבות מוחלטת של כל מרכיבי הקואליציה לתקציב המדינה וצריך להבין שהקואליציה הזאת יכולה להתכנס ולהתמקד סביב ארבעה נושאים: יציבות המערכת הפוליטית, מאבק ביוקר המחיה, פשיעה בחברה הישראלית ולא רק הערבית וכל מה שנוגע לפקקים ואתגרי התחבורה במדינה. כל עוד הקואליציה תתמקד סביב אותם ארבעת נושאים אז הקואליציה תסיים את ימיה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים