שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן הציג את תקציב המדינה לשנת 2021-2022
מטיל מיסוי
ליברמן: "דרישות השכר של עובדי המגזר הציבורי, בהם המורים, הרופאים המתמחים, וחיילי הסדיר לא ייענו בתקציב הנוכחי ולא יהיו שינויי שכר עד לשנת 2023"
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר מקיימת כעת דיון בו הציג שר האוצר את תקציב המדינה לשנת הכספים 2021-2022.

שר האוצר אביגדור ליברמן פתח את דבריו ואמר: "חשוב לפני הצגת התקציב להתייחס לכלכלת ישראל שעובדת וצומחת. בגביית מסים אנחנו עולים על כל הציפיות, בנושא נפח הפעילות בכרטיסי אשראי, אנחנו שוברים את כל השיאים".

שר האוצר התגאה בעבודת משרדו ואמר: "תקציב 2021-22 הוא התקציב הכי חברתי שהתקבל אי פעם בישראל ועם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה".

"אנחנו אמנם עוסקים בתקציב לשנה הקרובה", אמר ליברמן, "אך צריך כבר לחשוב על התקציב ל-2023-24, נצטרך לתת מענה לאותן קבוצות בחברה הישראלית שבאמת מקופחות כמו הסתדרות המורים, מטפלות, רופאים מתמחים וחיילים בסדיר".

"בואו נסתכל על ניו זילנד ואוסטרליה, שתי מדינות מאוד מתקדמות ואפשר ללמוד מהן שהסגרים שם לא עובדים. התשובה לקורונה זה בשני מישורים, חיסונים והגיינה בסיסית, סגרים לא עובדים – סגרים פוגעים בכלכלה בצורה אנושה. לא צריך לעשות את כל הטעויות לבד ואפשר ללמוד מטעויות של אחרים. אנחנו לא לבד על כדור הארץ וכדאי להפיק לקחים בצורה רחבה ולא רק לגבינו".

בנוגע למשבר הכלכלי פירט שר האוצר ואמר: "משבר הקורונה עלה למדינה כ-137 מיליארד ש"ח. הגל הרביעי עלה 4.1 מיליארד ש"ח".

כידוע, התקציב החדש מבית ישראל ביתנו, כולל שורה של מיסים דרקוניים ורפורמות כלכליות, בהם גם רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, ועוד שורה של העלאות במיסים.

התקציב מעורר ביקורת חריפה מצד האופוזיציה, לאור העובדה כי הממשלה נוכחית התחייבה להעביר עשרות מיליארדי שקלים למנסור עבאס לטובת החברה הערבית.

ח"כ מאיר פרוש הגיב לאישור תקציב המדינה: "מוטב היה להישאר שנה נוספת ללא תקציב, למרות הבעייתיות הכרוכה בכך, מאישור תקציב מפוקפק ומרושע שכזה, הכולל קיצוצים, מיסים ורדיפה של השכבות החלשות במדינת ישראל באפס חמלה".

יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים לשעבר ח"כ משה גפני בהצגת התקציב כעת בועדת הכספים לשר האוצר ליברמן:

ח"כ משה גפני תקף בחריפות את ליברמן ואמר: "ליברמן, אתה לא תישאר הרבה זמן באוצר, זה כולנו יודעים, אבל את הנזק שאתה תשאיר אחריך, את מה שאתה עושה למשפחות האברכים, שאתה מכיר לא פחות טוב מכולנו, לא יסולח לך. לא תצליח לשנות את אורח חייהם, הם לא יפסיקו ללמוד, רק הילדים שלהם ירעבו ללחם וזה יהיה רשום על שמך ולא יסולח. אני חוזר ואומר, זה התקציב הכי אנטי חברתי שהיה פה מעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים