שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן לא יתמוך בנפתלי בנט לראשות הממשלה
אופוזיציה מפולגת
עם 3 יו"רים שכל אחד מהם רואה את עצמו כמועמד מתאים לראשות הממשלה, גם האופוזיציה מפולגת יותר מאי פעם
יו"ר ישראל ביתנו , אביגדור ליברמן | צילום: מיכאל לוריה

בעוד ב'כחול לבן' לא מפסיקים לאיים על נתניהו בפרישה מהקואליציה והקמת ממשלה אלטרנטיבית, ככל שחולפים הימים נראה כי מדובר באקדח ריק ונטול כדורים. מסתבר כי עם 3 יו"רים שכל אחד מהם רואה את עצמו כמועמד מתאים לראשות הממשלה, גם האופוזיציה מפולגת יותר מאי פעם.

בעוד מפלגת 'ימינה' חוזרת ואומרת לאורך שבועות ארוכים כי נפתלי בנט הנו מועמד מתאים לכהן כראש ממשלה, וכשהמפלגה מתבשמת מהעלייה המטאורית בסקרים, הבוקר היה זה יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן שהצהיר כי מפלגה בראשות בוגי יעלון בתמיכת 'המשותפת' עדיפה על פניו ממשלה בראשות יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט.

בראיון לאריה גולן ברשת ב' התייחס ליברמן לתוצאות הסקרים: "אין מקום להתייחס למועמד ספציפי, אף מפלגה לא תגיע ל-61 מנדטים", עוד הצהיר: "לא נלך לגוש ימיני משיחי ברשות נתניהו, כל עוד ימינה לא אומרים שלא יחברו לנתניהו – הם לא פרטנרים".

"אני שומע את השיח של סמוטריץ' ושאר החברים במפלגה על שיתוף פעולה עם החרדים ונתניהו, אני לא יודע מהי עמדתו של בנט, כל עוד לא שמעתי אותו להתבטא בנושא, מבחינתי זה לא מתאים", הוסיף.

ליברמן התייחס להיתכנות להקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית ואמר, כי "יש חוסר תפקוד שפוגע בכולנו ועדיף ללא ספק להקים ממשלה עוד בכנסת הזו". לדבריו, "גם יעלון יכול להיות ראש הממשלה – אם הוא מוסכם על כולם, אז גם עליי. חייבים דברים מינימליים – כמו העברת תקציב".

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה מפלגת 'ימינה' כי תתנגד בתוקף ליוזמה שעלתה מצד גורמים באופוזיציה לפיה תוקם ממשלה אלטרנטיבית לנתניהו בכנסת הנוכחית, כשבראשה יעמוד בוגי יעלון ותזכה לתמיכת כל מרכיביה כולל הרשימה הערבית המשותפת.

בתגובה לדברים שיגרה מפלגת 'ימינה' תגובה, לפיה "אין היתכנות לממשלה חלופית בכנסת הנוכחית ואין מחליפים נבלה בטריפה". תגובה שזכתה לזעם רב מכיוון הליכוד.

‏יצוין, כי בראיון שהעניק יו"ר מפלגת רע"ם ח״כ מנסור עבאס לערוץ השמאל 'דמוקרט TV' הפתיע כאשר לא שלל ישיבה בממשלה בראשות נתניהו. "אם הייתי ח"כ ערבי מן השורה הייתי אומר לך שאין מצב שאי פעם נסכים לשבת עם ממשלתו של נתניהו. אבל אני אומר אחרת".

עוד אמר: "אני אומר כך, אם רה"מ או ראש מפלגה אחרת שמועמד לראשות הממשלה יגיד אנחנו מעוניינים במשותפת ורוצים שהם יהיו חלק ממעגל מקבלי ההחלטות, תהיה לי ההזדמנות להגיד כן או לא. למה שאגיד לא לפני שאני מקבל הצעה?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים