שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן: "לשלוח את החרדים וביבי למזבלה"
שיא חדש להסתה
יו"ר ישראל ביתנו פער את פיו נגד הציבור החרדי, ביהדות התורה לא נשארו חייבים: "ביקור באברבנאל לא יזיק לו. התשובה להסתה – נציגות חזקה של יהדות התורה"
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שבר השבת שיא חדש של הסתה ואמר בראיון ל'ערוץ 12' בליל שבת כי "הייתי שולח את החרדים יחד עם ביבי על מריצה אחת למזבלה קרובה". הדברים המזעזעים נענו בקול צחוק מתפרץ של המגישים אייל ברקוביץ' אופירה אסייג.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "הייאוש שלו במאבק נגד נתניהו מביאים אותו לאמירות הללו, אנחנו החרדים כבר ממזמן מתייחסים אליו כמי שהשתבשה עליו דעתו, שכנראה מכיר את המזבלה מקרוב ומביא אותה לשיח הציבורי. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן: "יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט, גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל. מביש ומעורר רחמים. קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות".

סגה"ש אורי מקלב: "דברים אלו עברו מזמן את כל הקווים האדומים של הפוליטיקה, תוכן הדברים צורת הדיבור והתוכן מוכיח שוב כי אין פה ויכוח אלא שנאה והסתה, אלו דברים שיתכן וצריכים לעבור למישור הפלילי – אך אנו כאשר רואים עד איפה אפשר להידרדר בהסתה ובהכפשה ניתן את התשובה לכך בקלפי ביום הבחירות".

סגן השר מאיר פרוש בתגובה לדברי הבלע של ליברמן: "נדמה שהגיע השלב בו צריך להכניס גורמים מקצועיים בתמונה, אני לא שולח יהודי חלילה למזבלה, אבל ביקור באברבנאל לא יזיק לו. התשובה להסתה – נציגות חזקה של יהדות התורה".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "בדרך לקושש עוד רבע מנדט של שנאה עיוורת לדת ולחרדים מוכן ליברמן לעשות שימוש בכל ביטוי אפשרי, שפל ככל שיהיה. הגיע הזמן לעשות סוף להסתה נגד הציבור החרדי שחצתה בשנה האחרונה שיאים מדאיגים. הצעת החוק שלי לתיקון חוק הגזענות כך שיכלול גם הסתה נגד חרדים הונחה זה מכבר על שולחן הכנסת, ולקראת הקמת הממשלה הבאה נדרוש כי היא תוגש כהצעת חוק ממשלתית כדי לבלום את מקהלת השנאה וההסתה".

ח"כ ישראל אייכלר על דברי ההסתה החמורים של ליברמן: "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ו"לשלוח אותנו למזבלה טובה". היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת. כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים. משטרת ישראל והפרקליטות חייבות לחקור אותו בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה על דברי הבלע של ליברמן: "הדרך היחידה לעצור את ההסתה הפרועה של איווט היא להצביע ג'בקלפי. כל הצבעה למפלגה שאינה חרדית זה ניצחון לליברמן ושונאי החרדים. התשובה שלנו להשתלחות המסוכנת והשנאה התהומית של ליברמן – היא רק בקלפי ובכל הכוח".

חבר הכנסת אליהו ברוכי: "הבעיה היא לא ליברמן. הבעיה היא האכסניה שאפשרה לו לומר את השטויות וההבלים הללו והגיבה בשתיקה. למה בכלל חברי הכנסת הם אלה שצריכים להידרש לנושא? היכן המראיינים, המגישים והאחראיים בגוף התקשורת עצמו? הבעיה האמיתית היא שכלי תקשורת לא עוצר פרסום תכנים כאלה ומאפשר לדברים הללו להתפרסם".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "מנוול היה ומנוול נשאר. איווט ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. בונה את עצמו על שנאה ושיסוי. מקווה מאוד שהוא יתייבש באופוזיציה כמה שנים וילך הביתה".

יו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר: "‏מילים יכולות להרוג. הגזענות, ההשתלחות וההסתה המסוכנת של ליברמן נגד הציבור החרדי עלולה להביא לכך שמישהו יקח את החוק לידיים וישפוך דמם של חרדים. בממשלה הבאה נתקן את חוק הגזענות כך שיעצור את ההסתה של ליברמן וחבריו בשמאל וישים סוף לשיח השנאה".

השרה עומר ינקלביץ' בטוויטר: "‏אם נבחר ציבור חרדי היה אומר 'אשלח את החילונים למזבלה', כלי התקשורת היו סוערים. אבל כשמדובר בחרדים, הכל מותר. ולגבי ליברמן, מה כבר נשאר לומר – כשאין עשייה, נותרה רק ההסתה".

ארגון בצלמו פנה ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה דחופה בחשד להסתה לאלימות וגזענות: "מדובר בהסתה לאלימות או למצער גזענות לפי ס' 144(ב) לחוק העונשין שכן זו גזענות על רקע השתייכות דתית (ס' 144(א) לחוק העונשין). ניתן לראות את אמירתו של ליברמן כפראפרזה לאמירה המיוחסת לאחמד שוקיירי היושב ראש הראשון של אש"ף, ובה הצעה "לזרוק את היהודים לים" אמירה שמדינת ישראל השתמשה בה כדי להוכיח את האנטישמיות של אש"ף".

"משכך בהתאם להנחית היועץ המשפטי לממשלה מס 4.2200 (90.004) אבקש מכבוד היועץ לאשר פתיחה בבדיקה אם דבריו של מר ליברמן לו חסינות חבר כנסת עולים כדי עבירה. ככל ולא, אשמח לנימוק לפי ס' 2א לחוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות), תשי"ט-1958".

"אדגיש ואומר על דברים פחותים בהרבה נפתחה חקירה כנגד ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי ונאסרה עליו התמודדות לכנסת. אין ספק שלו מר בן גביר לדוגמא היה אומר דברים כאלה על הציבור הערבי הארץ הייתה סוערת ובצדק. דם הציבור החרדי אינו הפקר".

את המכתב חתמו בארגון בצלמו: "כובדי ככל שלא תיפתח חקירה למילים יהיו לצערי השלכות .. וכבר ראינו בעבר מילים יכולות לרצוח. הכתובת על הקיר זועקת". שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "ככל והיועמ"ש יבכר לשתוק יהיה זה הכרזה רשמית של המערכת המשפטית. דם החרדים הפקר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים