שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן מציע להקים גוש מרכז-ימין ליברלי
ממשיך להסית
יו"ר ישראל ביתנו שמזהה את מגמת ההיחלשות העקבית שלו בסקרים מציע במכתב ללפיד, סער ובנט, להתאחד בבחירות הקרובות במטרה "לחסום את השתלטות החרדים והערבים"
אביגדור ליברמן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, חושש ככל הנראה מהסקרים האחרונים המזהים היחלשות משמעותית בכוחו האלקטורלי עם כניסתו של ח"כ לשעבר גדעון סער למגרש הפוליטי, וכחלק מהניסיון להמציא את עצמו מחדש הוא מציג יוזמה פוליטית חדשה ומקורית.

במכתב ששיגר לבנט, לפיד וגדעון סער, מציע ליברמן להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת פוליטית משותפת אחת, שתאחד את ארבעת המפלגות תוך הסכמות עקרוניות בסיסיות, כאשר זהות העומד בראש ייקבע בהמשך.

המטרה, כך לדברי ליברמן, הקמת גוש ימין ציוני וליברלי שיעמוד איתן אל מול מה שהוא מגדיר "הסיעות הלא ציוניות בכנסת ישראל", תוך שהוא כורך את החרדים והערבים בחטיבה אחת.

במכתבו כותב ליברמן, כי "המציאות בה אנו חיים היום מחייבת את כולנו להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית. כיום בסיעות הלא ציוניות בכנסת ישראל, קרי המפלגות הערביות, ש"ס ויהדות התורה, יש קצת יותר מרבע מנבחרי הציבור – 31 ח"כים".

בהמשך מנסה ליברמן להציג מצג ולפיו החרדים והערבים בדרכם 'להשתלט' על המדינה וכי יש צורך בהיערכות מתואמת על מנת למנוע את המזימה. "לפי נתוני הלמ"ס, ב-1 בספטמבר 2019 למדו בכיתה א' 35 אלף תלמידים חרדים ו-37,905 תלמידים ערבים – שביחד מהווים 43% מכלל תלמידי כיתה א' בישראל".

ליברמן ממשיך להתריע, כי "בעוד דור וחצי, בשנת 2065, המגזר החרדי והערבי יהוו את הרוב באוכלוסייה. משמעות הדבר שגם רוב נבחרי הציבור יהיו נציגי שני מגזרים אלו עם כל המשתמע מכך".

"כל מי שעוקב אחר שיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות לרשימה המשותפת בוועדת הכספים מבין שגם מבחינה כלכלית אנחנו נהיה בהידרדרות, וכפי שחוזה ארגון ה OECD, אם המגמות הנוכחיות תמשכנה, הרי שבשנת 2060 נאבד שליטה על המצב הכלכלי ונגיע לפשיטת רגל".

"המסקנה היא", ממשיך ליברמן להסית במכתב ששיגר לראשי המפלגות, "הוא שהרוב הציוני המורכב מהציבור החילוני, המסורתי והציונות הדתית, מממן את חיסולה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית, ולכן, הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה, במיוחד לאור שיתוף הפעולה המתהדק בין בנימין נתניהו לראשי התנועה האיסלאמית. גוש כזה במדיה ויקום, יהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו, שרבים מאזרחי ישראל כל כך מצפים לה".

עם זאת מבהיר ליברמן, כי הוא מודע למחלוקות ולשוני בתפיסת העולם בין שתי המפלגות ולפיכך הוא מציע שורה של נושאים היכולים להוות הקמת בסיס למצע משותף ל"גוש ימין-מרכז, ציוני וליברלי" בכנסת.

בין השאר הוא מציע, להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בת 5 שנים כל אחת וקיום בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות באותו מועד; כינון חוקה לישראל והקמת בית משפט לחוקה; חקיקת חוק שיחייב הצבת 3 נשים ב-10 המקומות הראשונים בכל רשימה שתתמודד לכנסת; שינויים בנושא דת ומדינה שיכללו נישואים אזרחיים, לימודי ליבה, גיור על ידי רבני עיר ותחבורה ציבורית בשבת; חקיקת חוק שירות צבאי או לאומי חובה לכלל אזרחי ישראל; וח"כ שמוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להתמודד לנשיאות או להיות מועמד להרכבת הממשלה.

לסיום מבהיר ליברמן, כי הוא "פתוח לגבי תוכן המצע המשותף ובנוסף לגבי מנגנון הרשימה שתגבש את ההרכב שלה" ומציין כי בדברים המובאים, הוא מציג בסך הכל הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה במידה ותהיה הסכמה עקרונית לגבי הקמת הגוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים