שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ליברמן עולה נגד חרדים ולפיד לא מגנה"
דרעי
יו"ר ש"ס: "אין אפשרות להקים ממשלה של לפיד, יש ממשלה של נתניהו והחרדים או לפיד עם אחרים. אני לא רואה איך מדביקים בשר וחלב יחד"
תגיות:
אריה דרעי | צילום: שלומי כהן

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בראיון ל'רדיו 103' למערכת הבחירות ואמר כי "אני לא יכול לענות על השאלה איך זה יסתיים. התוצאות של הבחירות לא ברורות בגלל 5-4 מפלגות שעומדות על קצה אחוז החסימה, זה משנה את הכול".

"אני אומר שבעזרת השם, הגוש שלנו הוא הגוש הגדול מבין הגושים האחרים גם בהסכמי העודפים לכן אני מעריך בסבירות גבוהה מאוד שיהיו לנו למעלה מ-60 מנדטים", הסביר. הוא הדגיש כי הנתונים הללו כוללים גם את מפלגתו של נפתלי בנט, "באמת התבלבלתי בימים האחרונים איפה זה נמצא".

המראיינים גולן יוכפז וענת דוידוב ציינו כי מהסקרים האחרונים עולה שבלי מפלגת רע"מ של מנסור עבאס – גוש הימין לא מצליח להגיע ל-62 מנדטים. "אני מכבד את הסקר שלכם, בסדר גמור, אם הסקר נכון בואו נחסוך את המיליארדים של הבחירות", הדגיש. המגישים השיבו: "אז בחירות חמישיות". השר התחמק מתשובה ואמר: "אני מעריך שבעזרת השם עם עבודה נכונה השבוע, ממוקדת".

לדבריו, מהות מערכת בחירות היא לשמוע מה האזרח רוצה, רוב הציבור הימני המסורתי הדתי של למעלה מ-50 מנדטים רוצים את נתניהו כראש ממשלה. "אני לא יכול להגיד לציבור הזה אמנם הצבעתם אמנם אתם רוצים את נתניהו אבל בגלל גדעון סער או בנט שלא רוצים להיכנס למרות שהם ימניים ובאותה דעה כמונו", הוסיף דרעי.

יוכפז ודוידוב ציינו את התבטאויותיו בסבב הקודם, במהלכו אמר כי "למרות שהמצביעים רוצים את נתניהו, אני הולך על מה שטוב לעם ישראל ואני מוכן לשבת תחת גנץ", ושאלו – מדוע הדבר אינו תקף לגבי לפיד. שר הפנים השיב: "לפיד חתם הסכם עודפים עם איווט ליברמן, איווט ליברמן עולה בשלטים נגד חרדים ולפיד לא מגנה אותו. הוא אמנם לא תוקף את החרדים כפי שתקף כרגיל, אבל עם כל הכבוד לפיד זה ללכת עם ליברמן, עם אחרים שאין לי שום דבר משותף בנושא של מדינה יהודית, עזרה לחלשים ומה שאני מאמין לו".

בהמשך הראיון הוא פסל ישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "לא אני אומר, ליברמן אומר. תאר לך באירופה שלטים בכל הקמפיינים של הממשלות. "שמעת את הקמפיין של ש"ס? הכול חינוך, מסורת, אהבת והאדם הזה יום יום, אמר. הוא נשאל האם יילך עם לפיד במידה וזה יקים ממשלה ללא ליברמן, והשיב: "שאלות היפותטיות. על אדם שחתם איתו הסכם עודפים, הוא עושה מסיבת עיתונאים לפיד, תאתגר אותו שיגיד במסיבת העיתונאים אני מסתייג".

"אין אפשרות להקים ממשלה של לפיד, יש ממשלה של נתניהו והחרדים או לפיד עם אחרים. אני לא רואה איך מדביקים בשר וחלב יחד", הוסיף השר דרעי. הוא נשאל האם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער צפוי ללכת עם ראש הממשלה נתניהו, והשיב: "אני לא יודע, חבל מאוד. אני חושב שנתניהו עשה טעות גדולה עם סער במהלך השנים היה צריך לתת לו מעמד של שר חשוב אבל זה לא אומר שבגלל זה הולכים ושוברים את מחנה הימין ולהכתיר את לפיד והשמאל בגלל שפגעו בך אישית, אני אומר לאלקין ולסער".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים