שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן על "הברז של המדינה" וקעקוע הדת
ממשלת שמד
בהסכם הקואליציוני סוכם כי יתאפשר "גיור" על ידי כל רב עיר, יבוטל "מונופול הכשרות", ויקודם חוק הגיוס. השלל: תיק האוצר, ועדת הכספים, משרד הנגב והגליל ותיק נוסף
יאיר לפידג וליברמן | צילום: דוברות

ישראל ביתנו ויש עתיד הגיעו להסכם קואליציוני הלילה (שלישי), במידה ויבשיל המהלך להקמת ממשלת מתנגדי נתניהו. במסגר ההסכם "סחט" איווט ליברמן את תיק האוצר לעצמו, והמפלגה תקבל בנוסף את ראשות ועדת הכספים, משרד הנגב והגליל ותיק ממשלת נוסף.

במסגר ההסכם סוכם גם על קעקוע מוסד הכשרות והגיור ויתאפשר "גיור" בישראל על ידי כל רב עיר, יבוטל מה שכנים בקואליציה האנטי דתית "מונופול הכשרות" כך שגופים פרטיים ורפורמיים יוכלו להעניק כשרות לעסקים, ויקודם חוק גיוס בני הישיבות בנוסח שהציע משרד הביטחון בתקופת כהונתו של ליברמן, אליו מתנגדים גדולי ישראל.

בהודעה משותפת למפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד נמסר כי "במהלך הלילה סוכמו כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת ישראל ביתנו ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו"מ הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי. במסגרת החוק יוקמו 2 בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. בנוסף סוכם כי תיקבע הכנסה מינימלית לקשיש בגובה של 70% משכר המינימום. כמו כן הושגו הסכמות בנושא דת ומדינה".

במהלך היום צפויה יש עתיד להודיע על הסכמים נוספים שהושגו עם מפלגות אחרות, אך המגעים מול בנט וסער עדיין לא הבשילו. במסגרת המגעים להרכבת הממשלה נפגשו אתמול אחר הצהריים צוותי המשא ומתן של יש עתיד ומפלגת העבודה, ובסיום הפגישה נמסר כי "חלה התקדמות משמעותית במו"מ והושגו הסכמות בחלק גדול מהנושאים". כמו כן נמסר כי "הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".

אתמול דיווחו צוותי המו"מ של יש עתיד על התקדמות משמעותית במגעים מול כחול לבן וישראל ביתנו. צוותי המו"מ של המפלגות סיכמו לשוב ולהיפגש לאחר שהושגו מספר סיכומים. בתחילת השבוע נפגש לפיד גם עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להמשך הדיונים, ונמסר כי צוותי המשא ומתן צפויים להיפגש שוב בהמשך השבוע.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר אתמול בפתח ישיבת הסיעה: "בזמן שאנחנו כאן, בכפר המכביה יושבים צוותי המשא ומתן שלנו ומנסים להקים את ממשלת השינוי. הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

"אם אתם רוצים לדעת למה, תסתכלו רק על שלושת השבועות האחרונים. האסון בהר מירון, האסון בגבעת זאב, המהומות בהר הבית, ההתפרעויות ואובדן השליטה ברחובות הערים המעורבות. תסתכלו איך השר לבטחון פנים תוקף את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה. איך המשטרה קורסת תחת העומס ולא מקבלת שום גיבוי. איך השחיתות השלטונית הפכה להיות הסטנדרט".

"תסתכלו איך נתניהו יוצא למבצע צבאי. הצבא, מערכת הבטחון, שר הבטחון, עשו כל מה שצריך ויותר מזה מול הטרור הנפשע של החמאס. ראש הממשלה נכשל כשלון חרוץ. הממשלה שלו יצאה למבצע בלי שום איסטרטגיה, בלי מערך הסברה מתפקד, בלי מיגון מתאים לתושבי הדרום, בלי חזון מדיני (לא לפני ולא אחרי) וכמו תמיד – בלי שום לקיחת אחריות".

"תסתכלו על החברה הישראלית, על השיח בתוכנו, על הדרך שבה ישראלים מדברים אחד עם השני ואחד על השני. זה לא בא מלמטה. זה בא מלמעלה. משלטון שקורע אותנו ופוצע אותנו. אי אפשר להמשיך ככה. יש רגעים שבהם מדינות עוצרות ואומרות לעצמן – זה לא יכול להמשך ככה. אנחנו מוכרחים לעשות שינוי, אחרת נידרדר לתהום".

"מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו. אז אנחנו צריכים לעצור את זה. ואנחנו יכולים לעצור את זה. גם בחקיקה פה בכנסת, גם בהקמת ממשלה. ממשלת השינוי שאנחנו מנסים להקים היא לא פשרה. היא המטרה. היא הדבר שמדינת ישראל זקוקה לו היום כאוויר לנשימה. אנחנו צריכים ממשלה שבה ימין ושמאל ומרכז משתפים פעולה כדרך חיים".

"כמו שימין ושמאל ומרכז משתפים פעולה בשדה הקרב. כמו שדתיים וחילונים משתפים פעולה בבניית עסקים ויצירת תרבות. כמו שערבים ויהודים משתפים פעולה בבתי החולים שלנו. כך גם הממשלה צריכה להיות בנויה. על חתירה לטוב משותף. על אמון הדדי. על היכולת להגדיר מטרות ולעבוד יחד כדי להשיג אותן. אנחנו צריכים להחזיר לעצמנו את השליטה בגורלנו ובחיינו".

"יש לנו אתגרים גדולים. כלכליים, מדיניים, בטחוניים. הדרך היחידה לעמוד באתגרים האלה, זה יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית – כי אנחנו צריכים אחדות ישראלית. בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה כזו. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן "שמחתי לראות שישראל ביתנו השיגה פטור מחובת הנחה בוועדה המסדרת להצעת חוק שמעניקה הטבות מס לתושבי אשקלון, עיר שספגה הכי הרבה רקטות בעימות אחרון עם חמאס ואני מודה לח"כ אלכס קושניר שהוביל את הצעת החוק הזאת".

"אני רוצה לשלוח החלמה מהירה לפצועים בפיגוע שנעשה לפני כשעה מול המטה הארצי וזה אומר שאנחנו ממשיכים להיות בעידן של אובדן הרתעה. זה שמחבל מפגע מגיע לאזור המטה הארצי ודוקר שני אנשים זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. מכל התוצאות של "שומר החומות" הדבר החמור ביותר זו אותה חזית פנימית שחמאס יצר בתוך ישראל. אם אני צריך לדבר על השלכות הכי חמורות, מדאיגות ומטרידות זה כל מה שקורה בתוך מדינת ישראל פנימה".

"לצערי מצד אחד כשמסתכלים על הלינץ' ביהודים שנעשה רק לפני שבועיים ביפו, על השריפות בעכו, על ניסיונות לינץ' בעכו, על הרג יהודי בלוד, על שריפת תחנות משטרה וניידות משטרה ומצד שני קוראים את כתב האישום שהגישה הפרקליטות בסעיפים על תקיפה וגניבת פלאפון זה יותר מזעזע מהתמונות של הלינץ' עצמו".

"זה מזעזע במיוחד וזועק במיוחד על רקע כתב האישום שהוגש נגד הפורעים בבת ים שהם מואשמים בטרור וניסיון לרצח ואני חייב לבטא את תחושתי ואני מניח שככה חשים רבים מאזרחי ישראל, תחושה של השפלה, בושה ואי נוחות".

"רק אתמול המשטרה עצמה הודיעה שהיא אוסרת על כניסת קהל למשחק כדורגל בין מכבי יפו למועדון ספורט טירה כי היא פוחדת ממהומות ומחיכוך שיהיה בין האוהדים, כלומר היא מודיעה שיש חשש מכל האירועים על רקע לאומני ומצד שני במקרה של לינץ' ביפו היא משדרת חולשה שגורמת לאובדן הרתעה, אובדן משילות ואובדן ריבונות. מדיניות של בת יענה שראינו אצל הפרקליטות זה כמו לשפוך דלק לתוך המדורה".

"החוליה החלשה ביותר לדעתי נמצאת בטיפול המשפטי, ולכן אני לא רואה מנוס מהקמה בחזרה של בתי משפט צבאיים כמו שהיה עד שנת 2000 גם בלוד, גם בגליל וגם בבאר שבע. חייבים להקים יחידות מיוחדות שיטפלו בפשיעה המאורגנת שהולכת יד ביד עם הפשיעה הלאומנית שמבוססת על אותן משפחות פשע ועל אותו פשע מאורגן בלוד, בדרום, בצפון ובשאר חלקי הארץ. הפשע הזה חייב להיות מטופל בבתי המשפט צבאיים מתוקף תקנות לשעת חירום. כשתוקפים את השוטרים, כששורפים ניידות ותחנות משטרה, כשמבצעים לינץ' זה טרור וזה פגיעה בביטחון המדינה ולצערי היום המערכת לא ערוכה לטפל בתופעה הזאת", דברי ליברמן.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. למה שמד

    בסך הכל מעוניינים שהחרדים ישתלבו במדינה ויתחברו יותר לחילוניים

    נראה לכם הגיוני שמגזר ענק לא יעבוד ויחה על חשבון המגזר החילוני ?

  2. הם לא מעיזים לבטל סעיפים בדת האיסלאם. אך ביהדות הם רומסים. בכך הפכו את ישראל למוסלמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים