שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן ענה לביקורות: "סיוע לנושאים בנטל"
ממשיך לרדוף חרדים
ליברמן: "סדר העדיפויות הוא קודם כל משפחות עובדות – אלה שנושאים בנטל של השירות הצבאי, מילואים ומשלמים מיסים, אלה מקבלים עדיפות מעל כולם"
אביגדור ליברמן במשרד האוצר | צילום: דוברות משרד האוצר

לאחר הצגת מתווה הסיוע הכלכלי למשפחות עובדות, תוך קיפוח רבים במגזר החרדי שר האוצר ליברמן כינס הבוקר (ה') את כלי התקשורת כדי להגיב על הביקורות ולענות על השאלות. בנוסף, ליברמן הודיע שחבילה נוספת מתוכננת לסוף החודש.

ליברמן פירט מאין הכסף למתווה החדש: "אתמול הצגנו צעדים להפחתת יוקר המחיה והיום אנחנו יכולים להציג עוד הישג משמעותי צמצום הגרעון ל-3.3%, הרבה מעבר לכל תחזית הכי ורודה שהכרתם", אמר השר. אני חושב שהמדיניות שלנו הוכיחה את עצמה, ביטול החל"תים והימנעות מסגרים אפשרה לנו להגדיל את העוגה. לכן, כשאתה מגדיל את העוגה זה מאפשר לך להקל על נטל המס למשפחות עובדות". בהמשך אף הבהיר זאת בצורה חדה יותר: "הבשורה של היום היא הגדלה משמעותית של העוגה (צמצום הגרעון), והתשובה לשאלה מאיפה הכסף ניתנה היום".

ליברמן הצהיר כי חבילה נוספת מתגבשת כבר בימים אלה ומיועדת לסוף פברואר. "גם בלי כל המהומה בתקשורת וגם בלי הפמפום של יוקר המחיה, הצעדים האלה היו מתבצעים בדיוק בתאריך הזה, כמו שגם החבילה הבאה שתהיה בסוף פברואר-תחילת מרץ תגיע בלי קשר לשום דבר". השר סירב לפרט מה תכלול אותה חבילה.

ליברמן עומת מול הבחירה בנקודות זיכוי רק לילדים בגילאי 6-12, מה שישפיע על משפחות רבות, מהמשפחות העובדות במעמד הביניים הנמוך ועד המשפחות העובדות העשירות ביותר, אך לא יסייע כלל לכל מי שילדיהם בגילאים אחרים או למשפחות שלא מגיעות לרך מס ההכנסה המינימלי. תשובתו של ליברמן דבקה בקו שלו – הרודף את הציבור החרדי והוא ענה כי ה"סיוע קודם כל למשפחות 'שנושאות בנטל'.

"אני עוד פעם מדגיש שהצעדים שנקטנו אתמול הם קודם כל עוזרים למשפחות עובדות וצריך להבין שנקודות זיכוי למשק בית זה למעשה החלק המרכזי בעלות התוכנית, יותר מ-2 מיליארד שקלים שיגיעו ל-530 אלף הורים. זה מכסה את כל הגילאים בין 6-12, כל הבית ספר היסודי, וכמובן הצעדים הנוספים שדיברנו עליהם, כל נושא סבסוד הצהרונים באשכול 4-5.", אמר השר. "אנחנו החלטנו לכסות את בתי הספר היסודי ברור שאי אפשר לרצות את כולם, תמיד יהיה מי שלא יקבל והא יהיה במצב רוח קרבי, אין מה לעשות זאת היכולת שלנו אני לא מחלק צ'קים בלי כיסוי".

לגבי השאלה מדוע לא ילדים צעירים יותר ענה ליברמן כי "מגיל 0-6 יש המון נקודות זיכוי". לאחר מכן הדגיש שוב: "אנחנו לא יכולים לפתור את כל הבעיות מאז הקמת המדינה ועד היום. נתמודד עם חלק מהבעיות לפי סדר עדיפויות שלנו. סדר העדיפויות הוא קודם כל משפחות עובדות – אלה שנושאים בנטל של השירות הצבאי, מילואים ומשלמים מיסים, אלה מקבלים עדיפות מעל כולם".

לגבי מתווה הסיוע לעצמאים, שיצא מהמתווה ברגע האחרון, אמר השר: "כמו שאמרתי כבר לפני חודש, אני מבין שלא מעט עסקים נמצאים במצב לא פשוט, לא נפקיר אף אחד, אבל אני אקבל החלטות רק על בסיס נתונים. לא יהיו נתונים לפני סוף החודש. נצטרך לעזור, אף אחד לא מתכחש לזה. אני מבין לליבם של מי שמחכה לסיוע הזה אבל כל מה שקשור ללחץ תקשורתי פוליטי זה פשוט לא רלוונטי".

והאם כל הצעדים ייצאו לפועל כפי שהוצגו אמש, ומתי הם ייכנסו לתוקף? שאלה זו רלוונטית בפרט לשינויים במס ההכנסה שצריכים לעבור הליך חקיקה שלם. "אני מניח שגם בכנסת רוב האנשים גם מהאופוזיציה מבינים שהכיוון נכון ואני מאמין שגם הם יתמכו בהצעות האלה", אמר השר. "אני מניח שאולי במפלגות חרדיות תהיה התנגדות אבל זה בא לעזור למשפחות עובדות, ולכן אני צופה שכן נוכל להעביר את כל החקיקה בכנסת. הבעיה שהכנסת יוצאת לפגרה בתחילת מרץ. אני אנסה כמיטב יכולתי, גם אם לא נספיק זה יהיה רטרואקטיבית מה-1 לינואר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. קודם תחזיר לרוסיה את כל הזקנים והגויים שהבתפ לפה וטורפים את כל הקופה של הביטוח לאומי כל היןם בוכים ומקבלים מה שבחיים הם לא היו מקבלים בברית המועצות ואחר כך תדבר על נשעאה בנטל באיזה נטל הילדה המיליונרית שלך נשאה חתיכחת גזען מושחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים