שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » היבואנים אחראים ליוקר המחיה, לא החקלאים
הלמ"ס קבע
תגובת האיחוד החקלאי על פערי התיווך בפירות וירקות: "מזה שנים אנו טוענים שהסיטונאים הם אלה שאחראים לעלית מחירי הפירות והירקות"
סל פירות וירקות | צילום: shutterstock

דוח הלמ"ס מוכיח- לא החקלאים הם האחראים ליוקר המחיה, אלא הסיטונאים והיבואנים. תגובת האיחוד החקלאי על פערי התיווך בפירות וירקות: "נתוני הלמ"ס לפיהם פערי התיווך בפירות וירוקות עומדים בממוצע על 154% אינם מפתיעים. מזה שנים אנו טוענים שהסיטונאים הם אלה שאחראים לעלית מחירי הפירות והירקות".

עו"ד דודו קוכמן מזכ"ל תנועת האיחוד החקלאי: "לצערנו זה שנים רבות שמתקיים דו שיח של חרשים בין המדינה, בעיקר באמצעות האוצר לבין נציגי החקלאים והמרחב הכפרי לגבי גיבוש חשיבה עדכנית לחקלאות הישראלית והאמצעים להתאימה לעת הזו. בעוד החקלאים נאנקים תחת רגולציה ועלית מחירי התשומות, הסיטונאים והיבואנים הם אלה שגוזרים קופון שמן".

"בכוונת מכוון, בוטל השוק הסיטונאי למרות החלטות ממשלה להקימו מחוץ לת"א מאז 2001, וכך השאירו את האזרח מחד ואת החקלאי מצד שני תלויים לחלוטין בפערי התיווך וברשתות המזון שהירקות והפירות הפכו למרכז רווח משמעותי עבורן (ב-2019 מבקר המדינה ביקר בחריפות מחדל זה)".

"פרסום הלמס מחדד את אבסורד שבהצעת האוצר לרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים. נדרש תהליך של אבולוציה ולא תהליך של רבולוציה, שבו חייבים לשתף את נציגי החקלאים בכל ענף וענף כך שהמעבר לתמיכות ישירות ייקח בחשבון את הייחודיות של כל ענף ואת אתגריו".

ירון סולומון מנהל המחלקה להתיישבות וראש אגף המשק בתנועת כפרי האיחוד החקלאי: "הגיע העת שהמדינה תפסיק להתנהג לחקלאים כאל שעיר לעזאזל. דוח מבקר המדינה מ-2021 קבע כי הפחתות מכסים ופתיחת מכסות פטורות ממכס לרוב אינן מתגלגלות ברובן לצרכן".

"דוח הלמס אינו מחדש כלום. לפני מספר שנים חיברה ד"ר גלית בן נאים ממשרד האוצר דו"ח לפיו מי שאחראי לעליה במחירי המזון הם יצרני ויבואני המזון ולריכוזיות בענף. על פי הדו"ח, שיעור הרווחיות של יבואני המזון הגדולים עצום. לעלית מחירי הפרות והירקות אחראים המשווקים הסיטונאיים של תוצרת חקלאית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים