שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לילה רגוע בדרום – הדריכות נמשכת
שקט מתוח
השקט נשמר במהלך הלילה האחרון בעוטף עזה, לאחר שלושה ימים ברציפות בהם בוצע ירי רקטות • עשרות צעירים נשלחו שוב להפגין ליד גדר המערכת ולהטריד את כוחות צה"ל
תגיות: ,
מקלט | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

לאחר שלושה ימים רצופים שבהם בוצע ירי מרצועת עזה לשטח ישראל, בישראל הבהירו אמש כי אם הירי יימשך – צה"ל יגיב בעוצמה. בעקבות המסר שיצא מהקבינט המדיני-ביטחוני, שעות הלילה (בין שני לשלישי) עברו בשקט מתוח וללא אירועים מיוחדים.

החשש מהסלמה נוספת ליווה את תושבי העוטף בשעות האחרונות, וחלקם ישנו במקלטים בציפייה להתעורר מרעש אזעקות הצבע האדום. האזעקות אמנם לא הגיעו, אך הדריכות במרחב נשמרת, ואיתה האפשרות של תגובה צבאית חריפה.

במקביל, עשרות מתפרעים שנשלחו על ידי ארגון הטרור חמאס הפרו את הסדר והתקהלו במספר מוקדים לאורך הגדר בעזה. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. שני חשודים ניסו לחצות את הגבול ונעצרו.

אתמול, מיד לאחר ההצבעה במליאת הכנסת על הרכב וועדות הכנסת הזמניות יצאו יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברי הסיעה לביקור בשדרות וישובי עוטף עזה כדי לחזק ולתמוך בתושבי הדרום על רקע ההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים. חברי הכנסת של הציונות הדתית הגיעו לישיבת שדרות וסיירו באזורים שספגו נפילות בימים האחרונים. כמו כן, הגיעו חברי הסיעה למפגש עם תושבים בשדרות וישובי העוטף.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "יש ימים ונושאים שהם מעבר לפוליטיקה. באנו להזדהות עם תושבי הדרום הגיבורים שנמצאים תחת איום טילים יום אחר יום כבר יותר מדי שנים ועומדים בגבורה בישובי עוטף ישראל".

"הרבה מחלוקות יש סביב הקמת ממשלה ופוליטיקה בשנתיים האחרונות, אבל יש נושאים שכולנו מאוחדים בהם אל מול הגרועים שבאויבנו. תושבי שדרות והעוטף, אנחנו איתכם ודורשים מכל ממשלה שלא תקום יד קשה מול ארגוני הטרור בעזה בכדי להשיב את השקט. באנו להקשיב, לחבק ולהצדיע לתושבי עוטף ישראל".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, אמרה בביקור: "נסענו לשדרות, בסוף יום עבודה בכנסת, להיות קצת עם התושבים, לחזק, ובעיקר לשמוע אותם. ומה ששמענו כואב וצובט כל כך מצד אחד, ומרומם כל כך מצד שני, שנותרתי ללא מילים".

"שמענו על הנפש הפצועה של התושבים, פצועה מטראומות אינסופיות, מפחדים וחרדות, חבולה מתחושות של השפלה ("זה משפיל לשכב על המדרכה בגלל קסאמים, משפיל שכל החיים תלויים בהחלטות של המחבלים"), כאובה ומדממת מזכרונות קשים שלא מרפים".

"ובמקביל, מאותם אנשים ממש, שמענו על הרוח הגדולה, על האמונה האיתנה, על תחושת השליחות במקום הקשה הזה. ועל המאבק לשינוי גישה מצד המדינה, והציפיה מאתנו, השליחים בכנסת, לשנות את המצב הבלתי נסבל והבלתי סביר הזה, שנמשך כבר 20 שנה".

"כל זה משאיר אותי ללא מילים, כי אני יודעת היטב שכבר שנים מדינת ישראל עושה את כל הטעויות האפשריות מול עזה (לא זה הזמן לפרט), ושהכל יושב על התפיסה המוטעית ש"אין לנו מה לחפש שם", שעזה לא שלנו. ועל הגישה העקומה שבה היעד העליון הוא שמירת השקט, בכל מחיר, והזהירות שלא להרגיז, חלילה, את האויבים שלנו".

"יש כל כך הרבה מה לתקן ולשנות. מהיסוד ממש. נוכחתי בזאת ביתר שאת כשהייתי חברת ועדת החוץ והבטחון של הכנסת, במבצע צוק איתן. אני זוכרת איך נדהמתי לגלות אז, כמה אנחנו רחוקים מתכנית פעולה יעילה אל מול עזה".

"היום חזרתי להיות חברה בועדה הזו. ועדת החוץ והבטחון. מבטיחה לעשות כל שביכולתי כדי להשפיע ולקדם שינוי גישה אמתי. למען תושבי שדרות, למען תושבי העוטף כולם, למען תושבי חבל עזה שגורשו מבתיהם, למען עזה עצמה, שהיא חלק מארץ חיינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים