שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "ליל הסדר עד 20 איש בבית ו-50 בחוץ"
פרופ' לוי
פרופסור לוי הוסיף כי נמשכת הירידה בתחלואה. מקדם ההדבקה עומד על 0.68. על פסיקת בג"ץ: "על אף שאנחנו חושבים שיש בה סכנות להדבקות וריאנטים"
פרופ' חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ערך היום (חמישי) תדרוך לתקשורת בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ואמר כי המשרד מכבד את הכרעת בג"ץ בנושא פתיחת השמיים וימלא אותה כלשונה, למרות החששות. לוי אמר כי ההחלטה מגבירה את החשש מכניסתן ארצה של מוטציות של נגיף הקורונה.

"החלטת בג"ץ פותחת פתח לכניסה של עוד ועוד שבים מחו"ל, וגם ליציאה של ישראלים לחו"ל ללא ועדות חריגים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, "זה מדאיג אותנו, כי בעולם מסתובבים וריאנטים. יש הרבה מדינות שסגרו כניסה גם לאזרחים בשל החשש מווריאנטים. אנחנו נצטרך ללמוד את ההחלטה, לראות מה יכולות הספיקה בנתב"ג של כניסת אנשים ללא צפיפות מסוכנת ושל ביצוע בדיקות בנתב"ג. הדבר הזה אינו פשוט".

בפתח דבריו בתדרוך לתקשורת אחר הצהריים (חמישי) אמר פרופ' לוי: "לשמחתי מגמת הירידה בתחלואה ממשיכה. מקדם ההדבקה ירד ל-0.68 וזה מעיד על כך שמגמת התחלואה ירדה ופחות אנשים מדביקים אחרים. הגם שיש ירידה בסך הכול בתחלואה ובחולים, 31 ילדים ושמונה ילודים מאושפזים, תשע יולדות מאושפזות גם כן".

לוי אמר כי ניתן יהיה לחגוג את ליל הסדר עד 20 איש בבית ו-50 בחוץ. פרופסור לוי הוסיף כי נמשכת הירידה בתחלואה. מקדם ההדבקה עומד על 0.68. "אנחנו מתקרבים לפעימה רביעית שתחול ביום ראשון. הפעימה עוברת לאישור הממשלה והיא קשורה ליותר משתתפים באירועי ספורט ותרבות ופתיחת אטרקציות", אמר לוי.

הוא גם הביע אופטימיות באשר לאפשרות של סגר רביעי לאור המשך מגמת הירידה בתחלואה ואמר: "אני לא רואה כרגע צורך לדבר על סגר רביעי. אם נמשיך כך, להתנהג נכון, להוריד את התחלואה ולהתחסן, אני מאוד מקווה ומאמין שלא נצטרך להגיע לסגר רביעי".

"הדבר החשוב בכל הסוגיה של נתב"ג הוא נושא האכיפה", הדגיש פרופ' לוי, "לצערי, חלק מהתושבים צריכים להיות בבידוד ולא מקפידים עליו בהיקף של 60%. זו הסיבה בעיסוק הרב בניסיון להגביל את מספר הנכנסים ארצה, ולהשתמש באמצעים אלקטרונים שלכאורה מגבילים את זכויות הפרט. אם היו מקפידים – לא היינו נדרשים לכל הדברים האלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים