שיתוף
תגובות
מוזיקה » ליפא שמעלצר באלבום חדש – סיקור אלבום
'בבליפא'
השם שנבחר לאלבום הוא לא אחר מאשר 'בבליפא' • האלבום כולל עשרים רצועות שהולחנו כמובן על ידי ליפא כשעל העיבודים הופקד יואלי דיקמן
עטיפת האלבום החדש

ליפא כמו ליפא תמיד מביא עמו בשורה כשעוד אלבום שלו יוצא לאוויר העולם היהודי. ליפא שחתום על שלל רב של להיטים מסוגים שונים במקצבים ועיבודים שונים, חבר הפעם אל המעבד יואלי דיקמן ולאחר עמל רב הוציא את אלבום שכאמור מכיל עשרים רצועות כשחלקם כבר יצאו טרם הוצאת האלבום המלא.

ליפא שהביא לאוזנינו להיטים מכל סגנונות המוסיקה החסידית המושמעת ושילב תמיד קונספטים וירטואוזיים ובלתי שגרתיים להעצמה בעולם היהודי, בחר הפעם באלבומו זה לקחת את בית המדרש אל תוך אולפן ההקלטות.

אין ספק, כי מתוך עשרים רצועות באלבום חלקם יותר "קליטים" וחלקם פחות, חלקם יותר "אהובים" (כבר בשמיעה ראשונה) וחלקם פחות ויש בהחלט כמה שירים שיכולים ללהטט גם ברחבות הריקודים באירועים השונים.

נפתח בעובדה שמהאזנה חפוזה לאלבום, נראה כי מי שלא מבין אידיש סביר מאוד כי לא ימשיך להאזין לאלבום אחרי שלוש או ארבע רצועות. האלבום הינו ברובו על טהרת שפת האידיש וקורץ בוודאי לקהל דובר השפה היהודית-גלותית העתיקה.

השיר שנראה כשיר שייכנס הכי מהר לרחבת הריקודים הוא "כבוד התורה" ( 3:44 דק'). שיר בקצב הנכון עם עיבוד קליל ונעים לאוזן שגם יכול בהחלט להתאים לא רק לחתונות ואירועים אלא גם להתנגן בשמחת תורה בהיכלי הישיבות ובאירועי סיום כאלה ואחרים.

עוד שיר שכבר הושמע עוד קודם יציאת האלבום ואף הקליפ המושקע שלו צולם בעירק, הוא השיר "גמרא במנגינה" (4:46 דק'). גם הוא שיר יפיפה ועשוי בדיוק איך ששיר שרוצים להכניס לפלייליסט, צריך להיות.

שיר אחרון עליו נכתוב כאן הוא שיר שקט שנראה כשיר השקט הטוב ביותר באלבום הזה, הוא השיר "אביי ורבא" (7:16 דק'). שיר שלוקח את המאזין הישר אל תוך כותלי בית המדרש גם אם הוא לא נמצא שם מידי יום או תקופה לא היה בבית המדרש. שיר מתוק שנותן טעם של "לימוד" לכל מי שמאזין לו.

אין ספק שהעיבודים באלבום הזה ובכלל החומרים הקיימים בו הם חומרים יותר "מעודנים" מבחינה מוסיקאלית ומתאימים לטקסט המושר. אולם היה מקום לעיבודים טובים יותר לאלבום ולזמר בקנה מידה ובהתאמה למה שהורגלנו בעבר מליפא.

ביקורת בקליינע

ליפא שמעלצר הוא כותב ומלחין מוכשר מהשורה הראשונה שניכר מהצלילים והשירה שהוא מתכוון לכל מילה ולכל צליל. העיבודים לעומת זאת, בחלקם פחות מחמיאים ליצירות של ליפא. געגועיי ליצירות העבר המפוארות של ליפא.

למרות הביקורת, "בבליפא" הוא אלבום שראוי לקבל בוודאי ציון 6 מתוך 10

דניאל אליה הינו מוזיקאי. לתגובות ניתן לשלוח מייל לכתובת: [email protected]

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. דעתי בלבד: אין לך מושג מה אתה מדבר ?‼️
    עובדה שאת מחרטט דיקמן לא עיבד את כל האלבום‼️
    אתה מבלבל בקצב
    תודה
    נ.ב. דעתי האישית בלבד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים