שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן: "אמליץ להמשיך בבלוק עם נתניהו"
שובר שתיקה
על ניסנקורן: "העדיף לקבור את המדינה" • על סער: "לא רואה בו תחליף לנתניהו" • על גנץ: "לקח את חוק הגיוס כבת ערובה" • על ישיבה עם לפיד: "לא באל"ף רבתי"
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן חושף כי היה ניסיון אמיתי למנוע בחירות, אך סוכל על ידי ניסנקורן: "היו מאמצים אמיתיים הן מצידו של רה"מ נתניהו והן מצידו של גנץ למנוע את הבחירות המיותרות הללו. אך המאמצים הללו לא צלחו, לדעתי משום שגנץ, למרות שהוא מאד רצה בהם, פשוט לא יכל לספק את הסחורה. ב'כחול לבן' היה מרד אמיתי והח"כים לא הסכימו לשתף פעולה, על אף שגנץ פשוט התחנן בפניהם. בסופו של דבר, הוא התגלה כתלוי בידיו של ניסנקורן שהעדיף לקבור את המפלגה ועל הדרך את המדינה, והעיקר שמעמדו לא יפגע".

בראיון לישראל הרשקוביץ ב'המודיע' אומר ליצמן כי לדעתו "הפעם הבחירות יכולות להסתיים בניצחונו של נתניהו, ואומר גם מדוע. בפעמים הקודמות הוא הגיע לבחירות במצב גרוע יותר מבחינתו. הפעם, הוא מגיע עם רקורד מרשים של חתימה על חמישה הסכמי שלום עם מדינות שלא היו לנו קשרים עמן, הבאת החיסונים לישראל מוקדם מהצפוי ולפני רוב המדינות בעולם, וקח בחשבון שיש אפשרות שעד הבחירות כ90% מהאזרחים יחוסנו בעז"ה, הכלכלה די יציבה וזאת למרות הקורונה שהביאה לקריסת כלכלות שנחשבו חזקות יותר, ובכלל, הוא עוד לא התחיל את קמפיין הבחירות".

"לעומת זאת, מהאחרים אני לא מתרשם. גם בנט וגם סער מתבשמים מהסקרים, והם שוכחים שלפחות אחד מהם כבר התבסס על סקרים שצפו לו עשרה מנדטים והוא מצא את עצמו אחרי הבחירות מתחת לאחוז החסימה. כך שלמרות שאנו עומדים רק בתחילת הדרך, אני משוכנע שככל שנגיע לתאריך היעד כך נראה את נתניהו הולך ומתחזק ואת כל אלו שמתמודדים נגדו כשהם חוזרים לגודלם הטבעי".

על סער הוא אומר כי "הוא אדם נחמד, אך איני רואה בו תחליף לנתניהו. הוא מצהיר שהוא שומר שבת ומכבד את הציבור החרדי, עם זאת היתה לו, לדבריו, 'תקלה', בהצבעה על חוק השיוויון שבו הוא הצביע נגד הציבור החרדי. לאחר מכן התקשר אלי להתנצל. פרט לכך, לדעתי הוא אינו חזות הכל. יש לראות את הרשימה שלו ואת האנשים שהוא מגבש סביבו, ולראות שהיא מורכבת מאנשים ראויים, הוגנים שמכבדים אותנו. אם לא, דינו יהיה כלפיד".

אז גם הפעם תסגרו מראש בלוק עם נתניהו?

"זה עוד לא קרה, ויש לזכור ולהזכיר כי ההחלטה הסופית במי לתמוך ועם מי ללכת נתונה אך ורק בידי מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור חברי מועגה"ת שליט"א. אך אני בהחלט יכול לומר כאן שאם רה"מ יבוא ויבקש מעמנו שנלך שוב על בלוק יחד עמו, אני מבחינתי אמליץ ללכת שוב על בלוק משותף. אחרי הכל זה עבד היטב בפעמים הקודמות, וגם אם לא קיבלנו הכל – אך לפחות היתה ניכרת השתדלות מצד הליכוד ונתניהו לעמוד בהתחייבויות. אנו אמורים להכיר לרה"מ טובה על כך, מה גם שכפי שאמרתי אני לא מתרגש מהמועמדים האחרים, לא סער ולא בנט, ולא רואה בהם איום על רה"מ".

על גנץ אומר ליצמן כי "הוא אמנם אדם טוב, אך נוכחנו שהפך לטרגדיה פוליטית. הוא היה חדש בפוליטיקה ולמד בדרך הקשה והטראגית שהחיים בפוליטיקה קשים בהרבה יותר מאשר בשדה הקרב… הוא לצערי עשה מספר טעויות פוליטיות רבות, וכעת הוא משלם עליהן".

"אך לצד ההערכה שאני רוחש לו כאדם, היתה לי ביקורת חריפה עליו שלקח את חוק הגיוס כבת ערובה, ואמרתי לו את דעתי. יותר מזה, הוא התלונן בפני שאנו לא מסייעים לו להעביר את התקציב, ואני אמרתי לו שהוא עצמו הפר התחייבות. הוא היה חתום על הסכם להביא את חוק הגיוס לאישור, והוא לא מילא את חלקו. כך שלפני שהוא מתלונן על אחרים שלדבריו לא מילאו הסכמים, עליו להלין על עצמו".

ומה לגבי לפיד. אולי סוף סוף, אחרי שלוש מערכות בחירות, הגיע הזמן שהיחס כלפיו ישתנה?

"לא באל"ף רבתי. עמדתי כלפיו לא השתנתה בכהוא זה. כפי שהצהרתי עד כה כך אני ממשיך להצהיר שלא נשב עמו ולא אדבר עמו, בכל קונסטלציה פוליטית שלא תהיה. כל אלו שמשלים את עצמם כאילו יוכלו לבנות קואליציות שבהן אנו נשב לצידו של לפיד, יכולים כבר עכשיו לשכוח מזה. אנו עם לפיד לא נשב".

למה? לאחרונה לא שמענו ממנו התבטאויות נגד הציבור החרדי. אולי הוא הפך את עורו…

"הוא לא מדבר נגד הציבור החרדי רק משום שיועציו אמרו לו שכרגע זה לא משתלם לו. אנו נשנה את היחס כלפיו רק ברגע שהוא יוכיח את השינוי במעשים, לא בדיבורים. אם יתמוך בחוק הגיוס, יצביע נגד הגיור הרפורמי, יפעל עמנו לאשר את תקציב הישיבות, להגן על השבת, נדע שהוא אכן שינה כיוון. אך כל עוד זה לא קורה, אין לי כל כוונה לדבר עמו, ובודאי שלא לשבת לצידו באותה ממשלה. זה לא יקרה".

"לא חושש מהורדת אחוז החסימה"

על היוזמה להורדת אחוז החסימה הוא אומר כי "באופן אישי ברור שאין לי מה לחשוש מכך, אני האחרון שיש לי מה לחשוש מהורדת אחוז החסימה. יש מאחורי את הסיעה הגדולה ביותר באגו"י, כך שאנו נעבור בכל מקרה. הסיבה לכך שיצאתי נגד היוזמה – שאגב קודמה מבלי שתתואם עם כל חברי הסיעה ובלי שתקבל את אישור מועצגה"ת – היא מפני שהיא עלולה להביא לפיצולים מיותרים בימין ובציבור החרדי, ולקדם רשימות קיקיוניות שונות, שבסופו של דבר לא עוברות את אחוז החסימה וגורמות סתם כך לאבדן קולות. דבר כזה אסור שיקרה, וזו הסיבה היחידה שאני לא תומך ביוזמה הזו".

על האפשרות שיכהן בכנסת הבא כיו"ר ועדת הכספים, על רקע האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום ולא יוכל לכהן כשר, אומר ליצמן כי "אני כרגע לא חושב על התפקיד. באופן עקרוני יש הסכם בינינו לדגל התורה, ומוקדם עדיין לעסוק בכך".

"כרגע מה חשוב הוא להתלכד לאורם של רבותינו מאורי הדור שליט"א, ולהשקיע את האנרגיות הדרושות להגדיל את כוחה של הנציגות החרדית בכנסת. הנה, הוכחנו שגם כאשר הממשלה אינה מתפקדת אנו מסוגלים להציג הישגים, כמוש שמירת עולם התורה ותקציבי הישיבות וזו רק דוגמא ואין ספק שככל שנוכל להגדיל את כוחנו כך נוכל להביא להגדלת ההישגים שיסייעו לכל יחיד, הן לפרט והן לכלל", חותם השר את הראיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים