שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן הגיש הצעת חוק לביטול חובת גיוס נשים
"ממשלת הזדון"
בדברי ההסבר הדגיש כי בכל מדינות העולם אין חוק המחייב גיוס נשים לצבא ומדובר בנוהל מיותר מכל הבחינות, מקצועית, כלכלית וערכית, ולכן יש לבטלו בחוק לאלתר
תגיות:
ליצמן וגפני במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן הגיש הצעת חוק לביטול חובת גיוס נשים – כך דווח בעיתון 'המודיע'. בידיעה נכתב כי "על רקע החלטת ממשלת הזדון הרפורמית של בנט-לפיד-ליברמן, להחמיר בתנאי גיוס נשים בכפיה, הגיש ח"כ הרב יעקב ליצמן, הצעת חוק פרטית לביטול חובת גיוס נשים בישראל".

בדברי ההסבר הדגיש ח״כ ליצמן כי כיום אין כל היגיון לקיום נוהל גיוס נשים לצבא, וכי יש להשוות בנושא זה את המדינה למה שקיים בכל מדינות העולם בהן אין חוק המחייב גיוס נשים לצבא. הצעת החוק שהוגשה למזכירות הכנסת מבהירה כי החוק כיום הינו מיותר מכל הבחינות, מקצועית, כלכלית וערכית, ולכן יש לבטלו בחוק לאלתר.

מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון שמציעה להאריך את הוראת השעה בעניין ההליך שנקבע לביטולו של הפטור שניתן למועמדת לשירות ביטחון המצהירה כי מטעמי הכרה דתית מונעים ממנה לשרת בצה"ל – וזאת בשל יסוד ממשי של הפוקד לאי קיום מהותי של תנאי מהתנאים בהצהרתה או בשל מסירת ידיעה כוזבת, עד ליום כ"ה בסיוון התשפ"ד (1 ביולי 2024).

הארכת הוראת השעה מבוקשת על מנת לאפשר לוועדה לביטול הפטור, שקמה רק לאחרונה, אשר בוחנת את פניית הפוקד, לפעול בהתאם להסדר שנקבע, תוך בחינת יישומו בתקופה זאת. ההסדר שנקבע הוא כחלופה להליך הפלילי שקיים בחוק. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 55 והתנגדו לה 50, והיא תועבר לוועדה המסדרת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מינויה של הוועדה שהרכבה נקבע לפי התקנות, התעכב מסיבות שונות ובכלל זה בשל הבחירות לכנסות ה־21 ,ה־22 וה־23 .בחודש אוקטובר 2020 מונתה הוועדה, ורק לאחרונה החלה לפעול. כדי לאפשר לוועדה לפעול בהתאם להסדר שנקבע בהוראת השעה לפרק זמן סביר שבו ייבחן יישומו של המודל שנקבע בהוראת השעה, מוצע להאריך את הוראת השעה בכשלוש שנים נוספות".

ח"כ משה גפני אמר במליאת הכנסת כי "מה אמרה מועצת הרבנות הראשית שהיא הסמכות ההלכתית במדינת ישראל? היא אמרה שזה איסור גמור. מה עכשיו מביאים לנו את החוק הזה? על מה? כשצריך לדקדק דקדוקי עניות האם היא עשתה קידוש או לא עשית קידוש, האם היא כן מסורתית או לא? זה מדינה דמוקרטית? זה איסור של יהרג ובל יעבור. היא לא רוצה להתגייס היא אומרת אסור לי. כל הבסיס שעליו עומד כל העניין הזה הוא בסיס לא חוקי, הוא נגד החלטה של כל הרבנים בישראל".

ח"כ אריה דרעי: "ממנים ועדות עם חוקרים פרטיים, נכנסים לפרטיות הכי עמוקה של האישה הזו. גיור לקבלת אזרחות לא עושים וזה כשאנחנו יודעים שחלק מהם לא שומרים תורה ומצוות, אבל כשזה מגיע לנושא הזה אתם בעד. במדינה מתוקנת כל הנושא של גיוס נשים היה בכלל צריך להיות התנדבותי. לצערי גם מפלגת רע"ם מתגייסת לעניין למרות שזה נגד האידאולוגיה שלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד לחוק: "התהליך שעוברות בשנים האחרונות בנות שמבקשות להצהיר ולקבל פטור בשל הצהרה על אמונה דתית הוא בשנים האחרונות מביש משפיל ומבזה. המערכת מפעילה חוקרים פרטיים, מתחקה אחרי אורחות החיים הפרטיים במובנים הכי הכי בסיסיים, בולשת אחרי הבנות בדפי הפייסבוק בתמונות בסטורי ומייצרת ברומטר לא הגיוני לרמת הדתיות. לו חלילה היה מתרחש במדינת ישראל תהליך פולשני פוגעני ומבזה כזה כנגד נשים בכל מישור אחר, הארץ הייתה רועדת".,

ח"כ יעקב אשר אמר: "המילה הכי פופולרית בממשלה הזו היא צבועים. מה רוצה היום ממשלת הפוליטרוקים? הם לא מסתדרים בנושאי ימין ושמאל אז הם הולכים לנושאי דת ומדינה.

"הרי מה הטענות על אותם רבנים "חשוכים" שמגיירים? הטענות שלכם הן מה אתם בודקים יותר מדי, מה אתם כופים, תהיו נחמדים, תהיו ידידותיים, למה אתם הופכים את כל העולים החדשים לשקרנים. לשיטתכם, כל אדם שבא ומצהיר על יהדות – קבלו אותו".

ח"כ אשר המשיך: "מה הטענות שלכם על בתי הדין בנושאי נישואין וגירושין, הדבר הקדוש בתורת הייחוס של עם ישראל? אתם אומרים להם? למה אתם כאלו קפדנים, למה אתם לא מסבירי פנים, מה רוצה הממשלה הזו? לקבוע שכל רב יוכל לגייר בסבר פנים יפות, בלי לבדוק האם באמת מקיימים את ההלכה או לא".

"ואני לא מבין", תקף אשר, "איפה הפכתם להיות נטורי קרתא? אם בת מגיעה ואומרת שהיא עומדת בקריטריונים לפטור מגיוס, אז אתם באים ולוקחים חברות חקירה ובודקים בציציותיהם, לתוך הבתים שלהם ועם החברים שלהם? על מה?

"אם יש רמאים צריך לטפל בהם, אבל אחת שלא רוצה ללכת לצבא והיא לא דתית או מסורתית והיא אומרת טענות שווא הרי גם כשתגיע לצבא היא תשתמט בצורה אחרת. אבל פה אתם מפעילים מערכת שלמה של חוקים ומערכות וועדות, בעוד על שער הכניסה לעם היהודי, נישואים וגירושים, פה פתאום לא צריך ועדות, כאן תהיו מסבירי פנים ותקלו הכל? צבועים נמאסתם!", חתם אשר את נאומו הסוער.

חבר הכנסת מאיר פרוש נאם בפני המליאה ואמר, "גדולי ישראל בדור הקודם וגם גדולי ישראל של הדור הזה יבלחט"א קבעו שהנושא של גיוס בנות הוא מבחינתנו ייהרג ועל יעבור. כעת בחוק ובתקנות ישנם דברים ברורים, בת שמצהירה שהיא לא נוסעת בשבת, ואוכלת כשרות, והצהירה זאת בפני שופט או דיין מקבלת פטור".

"לצערינו בשנים האחרונות, זה לא עובד כך, גם אם היא הצהירה, זה לא מקובל על שלטונות הצבא, למרות שהיא פועלת לפי החוק, היא גם פועלת לפי מה שרבותינו מצפים, אבל בשנים האחרונות יש רפיון ושלטונות הצבא מקשים על בנות שמצהירות שהן שומרות שבת וכשרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים