שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליצמן חתם על הסדר טיעון – ישלם 2800 ש"ח קנס
לאחר דרעי
התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג"ץ בנושא, על הסדר הטיעון שנחתם עם ליצמן: "היועמ"ש ממשיך במבצעי סוף עונה, ההסדר מקל ומביש"
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה חתם לפני שעה קלה (חמישי) על הסדר טיעון עם הפרקליטות מול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מי שייצג את ליצמן הוא עורך הדין ז'ק חן המוכר בתור עורך דינו של שאול אוביץ במשפט נתניהו.

ע"פ ההסדר שנחתם, התיק בעניין השוחד – המעדניה ייסגר, וליצמן יואשם רק בהפרת אמונים ויקבל מאסר על תנאי. כדי להימנע מקבל קלון, ליצמן צפוי להתפטר מהכנסת בקרוב וישלם קנס בסך 2800 ש"ח בלבד. כזכור, ליצמן הודיע לפני תקופה כי הוא לא יתמודד לעוד קדנציה ומדובר בקדנציה האחרונה שלו.

ח"כ יעקב ליצמן הגיב באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן. בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט".

"מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "דומה שמבצעי סוף העונה של היועץ המשפטי הפורש נמשכים ממש עד לרגע שבו ייפול העיפרון. פעם נוספת נחתם הסדר טיעון מקל ומביש עם נבחר ציבור. פעם נוספת גרר היועץ המשפטי את רגליו וחרג באופן בוטה ואסור מההנחיות שהוא עצמו כתב, ורק לאחר עתירה שהגישה התנועה הואיל לקבל החלטה בתיק".

"התנהלות זו, גרירות הרגליים והסדרי הטיעון המקלים מדי עם נבחרי ציבור פוגעים פגיעה אנושה ביכולתן של רשויות אכיפת החוק למלא את תפקידן כראוי, פוגעים באמון הציבור במערכת ומרסקים את אלמנט ההרתעה. את המחירים על התנהלות זו, נשלם כולנו".

כתב המשפט אבישי גרינצייג כתב: "כשהקנס בגין הרשעה לאדם שמרוויח שכר כחבר כנסת במשך 23 שנה (מהכנסת ה-15) הוא 2,800 שקל – עדיף להימנע כליל מקנס. זה לא קנס, זה קרקס".

העיתונאי אריה ארליך הגיב: "שמח בשביל ליצמן שכאב הראש המשפטי שלו נמוג, אבל קשה שלא לרתוח משיטה משפטית רעה ומסואבת: פותחים תיקים ברעש גדול, מורחים כותרות ופותחים מהדורות על חשדות כבירים וגילויים מפוצצים. ואז מתבררת העליבות וכל הארטילריה הופכת לאמצעי לסילוק פוליטיקאים ימניים מוצלחים מהזירה. פרשת משפטים, בושה".

הכתב אבי רבינא כתב: "בן אדם שחנה באדום לבן מקבל עונש חמור יותר ממה שליצמן קיבל. מערכת מושחתת פותחת תיק נגד אחד מראשי גוש הימין בקול רעש גדול, וסוגרת אותו בקול ענות חלושה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים